Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 24 juli 2015

Av Soffan - 24 juli 2015 19:16

Det är inte det att jag inte gillar att bo i lägenhet, för det gör jag... men just nu ikväll känns livet lite orättvist. "För vart jag mig än i världen vänder, dvs hemmakring, har grannarna grillgafflar?, i sina händer...". Det doftar ljuvligt, överallt. Och är det inte köttet, eller vad de nu har på grillarna, som doftar, så är det blommande rosbuskar hos var o varannan granne. Men det kan jag ju inte orda nått om, för rosorna vi hade hemma här på gården, dom lät jag ju utplåna. Bara för att jag kan, eller kunde.... och för att jag inte tycker att taggiga buskar har något vid en lekplats att göra. Men nu är det ju så att nu har vi knappt nån lekplats heller. Fixa lekplats står således på "attgöralistan", högt upp, faktiskt högre upp än fläktarna i tvättstugan. Om jag får bestämma. 


Annars så kraschade dagens plan att köpa ny säng, köpet har så att säga skjutits upp, men slutdatum är satt till, hm... innan semestern är slut. Och fixar jag det, då ligger jag bättre till än någonsin, på den fronten i all fall. Men även om sängköpet inte blev av så bjöds magen idag på en rejäl räkmacka, inte i Torsång, där det var knökfullt, utan i Gustafs, av alla ställen. Men gott fika, det finns det där. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards