Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Soffan - 2 maj 2012 21:47

Avklarad föreningsstämma och renbäddad säng, vad mer kan man begära? Hm... jo kanske att man inte valts till ordförande ännu ett år. Så nu ska de jäklar i mej fällas träd och donas med kabletvsystemet. Får jobba bättre på att avgå nästa år. Och lyckas jag bättre då, då ska en massa ”bekvämligheter” vara klar... så jag då bara kan luta mig tillbaka och vara krävande boende i en bostadsrättsförening utan vaktmästare... haha.

Dagen idag har, oavsett mötet, vart lugnare än gårdagen. För igår fick jag med bestämdhet bekräftat att hunden inte har några som helst vampyristiska drag. För äter man blodig fästing, då kräks man. Det vet han nu, förhoppningsvis, om inte annat så vet jag. Skäms över att jag missat den usla fästingen och har en kudde, tre mattor och en tapet att göra ren. Men inte från kräkor, dom hamnade så fint på rumsmattan, utan från blod... Så vovven var en deppig vovve igår... Men det jämnade ut sig eftersom det var mer fart på barnbarnet. Flera timmars utelek roade henne och gav mig en klädsamt röd näsa... sammantaget alltså en bra dag.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards