Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under januari 2016

Av Soffan - 31 januari 2016 14:09

Söndag, snö och farsan har försök lära mig att äta kexchoklad utan att spilla... Lite sent för sån kunskap. Sånt klarar jag slappandes hemma i soffan, även i den gamla vita, i mörkret, med vit tröja. Menar - vem vill spilla och missa den endaste lilla gnutta choklad?

Av Soffan - 11 januari 2016 23:21

Tänk va nöjd man kan känna sig över ett helt onödigt, och dyrt, köp bara för att man råkar se samma vara en halv gång till så dyr på annat ställe. Nästan så att man tjänat flera hundra... Minst. Och för dom pengarna som jag då alltså tjänat ska jag nog köpa en skiva... så som man gjorde förr och den onödiga adventstaken, den blir hur bra som helst om en elva månader...

Av Soffan - 9 januari 2016 11:28

Har inte hämtat mig riktigt än, det blev ingen vörtmacka. Smörgåskillen beklagade och påstod sig själv vara en deppad konsument. Men ändock, vi var rörande överens om att baka själv, de skulle vi minsann inte. Däremot har jag lärt mig något nu inför kommande jul... att hamstra. Nu vet jag visserligen att min vörtälskande kollega redan gjort det, i flera år. Men även den senfärdige lär sig, sakta men säkert. Gäller bara då att rensa frysen inför nästa jul. Men dit är det ju såååå länge. 


Hundens tass har läkt bra och han hatar sina skor. Vid första promenaden i skorna såg han ut som en spindel, en sån där liten giftig rackare, med röda fötter. Han gick med stora svepande kliv. Fixar det betydligt bättre nu, men som sagt, han hatar skona, men får ju inte bli blöt om bandaget. Eller egentligen är det nog ljudet av kardborreband han avskyr... och varför kan man ju undra, gör ju inte ens ont... Katten verkar ha anpassat sig väl och har nu upptäckt tv... och en stökig spegel, med en bråkig katt som smyger omkring... 



Av Soffan - 4 januari 2016 11:06

Var hur jobbig som helst när jag i morse träffade en av alla brödfrontarna inne på skafferiet... MEN... på torsdag, då kommer det vörtbröd med russin, åt mig. Visste väl att säsongen för vörtmacka inte är över än!!

Av Soffan - 3 januari 2016 16:23

... undrar om det finns nån lyckosam/resultatgivande diet som innehåller marsipangrisar... för lasagnen jag nyss åt, var riktigt usel, men marsipangrisen, den levererar alltid. Inte för att lasagnen var tänkt att ingå i nån form av diet, annat än att jag på den nya året planerat att äta minst ett lagat mål mat varje dag, på helgerna oxå... dessutom har "skafferiet" redan avslutat vörtmackesäsongen. Vilket oxå är uslet...

Av Soffan - 3 januari 2016 15:55

"Redan" tredje januari och jag har annu inte gjort ett smack av allt som jag skulle göra under min ledighet. Däremot lägger jag om sår och skaffar egna. Två dagar in på nya året fick jag lära mig att osthyvlar är, eller kan vara, knivskarp och generera blod, vid "felaktig" hantering. 

 

Men... solen har visat sig idag och lilla vovven har luktat sig genom snön... iförd platpåsat bandage. 

 

        

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards