Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under mars 2015

Av Soffan - 20 mars 2015 11:41

Grått, mulet, moln och snö... hela dagen är en solförmörkelse. 

Av Soffan - 7 mars 2015 11:06

Tvätta städa tippen återvinningen och Erikshjälpen... det enda som saknas är styvsystrar och Askungens klänning. Sliter rätt bra på min lediga dag och hunden suckar djupt.
Kanske naivt, men nu har jag ställt undan mina varmaste vinterkängor och kläder .... har däremot inte fått ner julgardinen från köksfönstret. Skäms en smula. Men gillar ju mina rutiga gardiner... och det är ju inga tomtar på dom. Faktiskt.
Åh en annan sak. Hittade nyss chokladkaffebönorna som jag gömde i kylen vid jul. Galet gott.

Äh ska nog ändå göra som hunden ett tag... vila. Har härjat på sen före sju nu ju... och nya boken är underhållande. Sen gör det ju inget om jag blundar en stund heller.

Av Soffan - 1 mars 2015 14:25

Vet att jag hade vissa funderingar kring att låta montera trappbelysning som tänds av rörelse... kring tre i natt kom jag på varför. Det går inte längre att smyga ut oklädd mitt i natten med sjuk hund under armen.

Har för övrigt tvättdag idag efter hundens kräknatt. Men nu är han piggare igen och stört omöjligt att få honom att inte hoppa upp överallt. Så för att låta stygnen läka så hänger vi stilla i soffan och kollar på 5 milen. Snöar i Falun, vilket kanske inte uppskattas... men det måste väl i alla fall vara bättre än regnet som faller här?

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards