Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under september 2010

Av Soffan - 30 september 2010 21:08

Hm… i morron är det första dagen på första vintermånaden… av många. Men de gör inte så mycket… för jag har varma skor och garage.

Av Soffan - 30 september 2010 19:02

Sovmorron förorsakad av en liten olyckshändelse… det är så jag tänker mig starten på denna dag. Pockade i alla fall samman mobilen i en plastpåse för återmontering på teknikavdelningen. Blev bara en enda ynka liten bit över. Men det verkar inte göra så mycket… den ringer och för oväsen igen. Annars så är det mest den nya mobilen som upptar min tid… attans va mycket pyssel det är att byta ”mobilliv”…

Av Soffan - 29 september 2010 22:52

Har en plan för att rädda blommorna från att frysa. Men vet faktiskt inte om jag vill ha blomlådorna inne över natten… det bor säker hundratals spindlar där. Men så får de bli, spindlar eller ej, nu är lådorna inne. Skulle ha gjort detta för länge sen, men de vart lite sent idag. Har varit och ätit goda grillspett med några kollegor. Medan dom aktiverade sig med bowling, innan maten, sprang jag en runda på Kupolen och letade vantar åt lilla G. Är tvärsäker på att det är jobbigare att springa i butiker än att kasta klot… Kom i alla fall inte tomhänt hem den här gången utan hittade precis vad jag ville ha… så lite bra är det väl ändå med många butiker att välja på…

Av Soffan - 28 september 2010 21:28

Kunde hålla mig för skratt i morse… två plusgrader… hade ju behövt vantar och toppluva, minst. Nu vet jag i och för sig att det i min närhet finns de som använt långkallingar länge… hehe… min taktik är istället att vara ute så kort tid som möjligt. Och istället göra ungefär som nu… dricka en kopp te, mysa soffan med en filt och titta på tv och nyss var det De stora brittiska befälhavarna… vilket dög alldeles utmärkt som kvällsunderhållning… innan det är dags för norska deckaren och kudden igen.

Av Soffan - 27 september 2010 20:53

Har besinnat mig och lagt ner det där med att längta efter julpynt i fönstren ett tag… kom på att jag inte var så sugen på snö, minusgrader och att skrapa is vilket vanligtvis är synonymt med julstjärnor. Istället ramla jag ihop i soffan med annan litteratur idag, norsk ruggig deckare fick det bli istället och så står tv på, lyssnar snarare än tittar på Sommarpratarna. Hoppas det går att se i efterhand, för det borde nog fått odelad uppmärksamhet.

Av Soffan - 26 september 2010 17:50

Vet att jag far iväg en smula… men jag ser fram mot när det är legalt att ta fram julstjärnor och pynta i alla fönster… e ju mysigt ju… Sitter med andra ord och tittar i en lånad katalog med massor med julpynt, gardiner och hur många andra saker som helst som man inte visste att man behövde…

Av Soffan - 26 september 2010 08:02

Att vara morgonpigg innebär inte per automatik att man skuttar upp ur sängen för att med ett leende möta den nya dagen… det kan vara i allra högsta grad ofrivilligt, morgonpiggheten. Men nu är jag uppe och det har jag varit minst en timme. Tvättmaskinen snurrar, disken är blötlagd, kompostpåsen utburen och solen skiner. Det var ju igår den skulle skina, allt enligt önskelistan. Men men… det ser ut att bli en bra och effektiv dag, om man ser till starten… och trots den arla morgonen känns allt bra… om man bortser från att jag tappade osten i disken… innan jag hann äta frukost.

Av Soffan - 25 september 2010 23:20

Måste ha varit en glömskans dag idag. Har sällan hört så många samma dag berätta att de glömt saker lite varstans. Själv gick jag ut hårt redan tidigt i morse genom att glömma precis allt jag skulle ha med mig. Fick vända och hämta fika, present, kamera och alla andra miljoner saker som jag glömde i trappen… men jag kom ihåg att pumpa däcket med pyspunka… Men allt ordnade sig och vi hann göra klart i tid innan det var dags för G att ta på dopklänningen. Men det kan inte bli annat än en fantastisk dag när dopet sker i Norns kapell, lägg sedan till fika och god smörgåstårta uppe i Tuppenhof och sist men inte minst, släkt och vänner som var med och deltog i G stora dag där hon glänste i huvudrollen tillsammans med M och P… Så trots spöregn och stor glömska, tack för en fin dag… och du M, du e jäkel på att organisera... och ni va så fina, alla tre.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards