Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under oktober 2010

Av Soffan - 31 oktober 2010 14:20

Dag tre; samma pizza, verkar gå bra idag oxå… eller de vet man väl i och för sig inte förens om några timmar. Smakar gott i alla fall. För säkerhetsskull har jag och stora M grundat lite innan med fika hos farsan. Eller det är ju bara jag som utsätter mig för tredjedagspizza… skulle tro att hon är lite försiktigare än mig i det fallet… haha.

Allt föreningsarbete är turligt nog avblåst för helgen så nu återstår det bara att införskaffa ytterligare plastbackar och återgå till helgsysslan; källaruppröjning. Ett arbete som sker helt i eget intresse… för fy hur man kan ställa till det i källarförråd.   

Av Soffan - 31 oktober 2010 07:55

Har varit sur och hungrig i flera timmar nu. Hur kunde jag tänka så tokigt igår att jag inte köpte hem frukost till hela helgen, vaknade alltså alltför tidigt och är tokhungrig. Finns inte ens en brödbit i frysen så nu sitter jag bara här och stirrar ut genom fönstret ner på skafferiet i väntan på att klockan ska bli åtta… Åh, nu är det bara minuter kvar…

Av Soffan - 30 oktober 2010 16:59

Gemensam återvinning är dubbelt nöje – typ. Dottern och lilla G följde med på turen till tippen, tillsammans med minst dubbla mängden med återvinningsgrejs. Tur att lilla bilen har oanade möjligheter att svälja skräp.

Min planerade vilodag/läsdag har alltså hittills varit allt annat än stillsam men attans vad mycket jag har fått gjort. Har egentligen bara två saker kvar att göra… som jag skjutit på i alltför många dagar. Men innan dess ska jag försöka få i en spik i hallväggen… om det överhuvudtaget är möjligt, sen ska jag ringa.

Av Soffan - 30 oktober 2010 08:46

Lördag morgon och i-landsproblemen hopar sig… Ska man äta frukost först eller fara till tippen innan? Har samlat allt som ska återvinnas i högar i hallen, så något måste jag oavsett göra om jag inte ska hoppa över alla högar under resten av helgen.

Nu har jag funderat; frukost får det bli! Alltså nästa grej på listan; fixa hem frukost från skafferiet, för i mitt eget ekar det… eller tja, ett o annat kakpaket finns det kanske…

Av Soffan - 25 oktober 2010 21:48

Huvet är lite tomt just nu, glömde dessvärre det mesta av innehållet på kontoret. Men jag är hundra på att ett gäng ballerinakakor hjälper i såna här situationer… dom lixom stöttar och inspirerar så snart har jag säkert fyllt min väska med vettiga grejer för konferens och mässa... eller inte… Kanske ska sova på saken och vakna klipsk och fyll av energi och ta tag i det hela i morron istället. Om det inte vore för den där boken jag tänkt läsa ut i kväll...

Av Soffan - 24 oktober 2010 20:20

Borde ha gjort annat men har ägnat de senaste timmarna åt att läsa bokbloggar av varierade kvalitet… men oavsett så är det spännande för det dyker upp böcker som ser lockande ut som aldrig annars överhuvudtaget skulle ha korsat min väg. Tyvärr tänkte jag inte på att fylla på min ”Vill läsa lista” hos boktipset.se. Fast nu har tvättmaskinen jobbat färdigt åt mig så nu måste jag väl ändå göra min del, hänga tvätten. Helst ska den vara torr i morron… och så va det handtvätten. Suck…

Av Soffan - 23 oktober 2010 22:40

Efter att lilla vovven har hjälpt till och lekt med paketpapper han hittade i köket så syns det verkligen att det varit en kalasdag… Är jätteglad över presenter och blommor som jag fått idag. Gillar verkligen att fylla år… Däremot skippar jag städning ikväll och låter alla små pappersbitar vara till i morron… Finns även några kakor kvar… men dom får också vara till i morron eller nån annan dag. Tack för allt grattande och paket… det har verkligen varit en toppendag att fira födelsedag på.

Av Soffan - 23 oktober 2010 10:19

Efter underbar hotellfrukost och fyrarättersmiddag i trivsamt sällskap och vacker miljö var det minst sagt trist att öppna sitt eget kylskåp… finns ju ingenting där, förutom lingonsylt. Men sånt går att råda bot på… men idag är en sån där dag då det borde serveras frukost på säng… men men… en tur till skafferiet är inbokad.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards