Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under maj 2015

Av Soffan - 27 maj 2015 17:43

Verkar ha en alldeles egen liten Alfons på axeln idag. Har inte gort annat än att rabblat... - JAG SKA BARA... de senaste tre timmarna. Men snart så, då är det dags för hemfärd, ska bara... en ynka liten grej till.... sen så. 

Av Soffan - 26 maj 2015 15:09

Skoskav eller myggbett? Det är bara att välja... men nått ska de visst vara hela tiden me onda foten, som egetligen inte har ont. Troligen så är det ändå bara vädrets fel. Och nu ska jag nog snarast gå o få nått i magen innan hjärnan säckar samman. 

Av Soffan - 21 maj 2015 19:06

Saker och ting är, eller blir inte alltid, som man tror. Åkte till lasarettet idag, efter tre månaders väntan på en besökstid hos en läkare, för att få hjälp med min kraschade fot. Fick ingen hjälp annat än att jag åkte hem med diagnosen diskbråck... så så mycke fel i foten hade jag. 

Ynk

Av Soffan - 20 maj 2015 22:01

Tycker faktiskt lite synd om mig själv. Fryser o frossar... o har ont i munnen. Skulle ju bota min tandläkarskräck en gång i tiden genom att prya, eller praoa eller vad det hette på den tiden, hos lokala folktandvården... Så jag vet precis hur mycket de blöder bara nån närmar sig tänderna med nått vasst eller illalåtande... urk. Vet oxå att jättemånga, dvs i alla fall nån mer än mig, ynkar när de befinner sig liggande me huvet ner o fötterna upp o me munnen på vid gavel. Men det här med ont, de är nåt nytt. 

Av Soffan - 20 maj 2015 19:18

Uppe me tuppen och jobbat hela dan. Har samtidigt drabbats av samtliga ickedödliga åkommor man kan frambringa i ett icketropiskt land; ont i huvet, feber, stressrelaterad eksem på ena örat, vilket ser helt galet ut, halvt magsjuka osv.... och nu, äntligen hemma igen. Alla åkommor läkte nån gång strax innan kl. 19... ungefär samtidigt som tandläkarbesök del 2 hade avklarats. Sägar bara en sak... fy fa... vilken vekling jag är. Men men... pinsamt, men ja, vad ska jag säga?


Flygningen i förra veckan gick nog egentligen bättre än dagens stresshistoria, vilket inte vill säga lite om framstegen jag gjort, åt ett håll i alla fall. Trippen till Budapest var toppen. Knallade och gick troligen flera mil, naturligtvis i nya ickeingådda skor, åt galet flott o gott och fikade massor, badade mig rynkig i varmvatten och handlade nästan igenting. Det som återstår nu är att styra upp hemmet igen innan det havererar av sig självt. Är nog mest att likna vid ett katastrofområde... men några till tvättar och besök vid återvinningen så är det nog i form igen. Om jag orkar... 

Av Soffan - 12 maj 2015 11:43

Tar det här med ledighet och semester på fullaste allvar. Har just käkat korv med bröd. Mår pyton och hoppas den långa vaggande tågresan mot Göteborg läker måendet. Och har bara ägnat jobbet en timme av min lediga dag än så länge. Lovande! Tyvärr lyckades jag nyss riva sönder min biljett... så få se hur det går alldeles snart när jag ska visa upp den... i små bitar.

Av Soffan - 5 maj 2015 22:01

De där me att avgå som ordförande. ... de gick inte så bra de inte... men jag är inte bitter. Har viftat och fördelat fler sysslor nu på några timmar än jag tidigare lyckats med på mer än tio år...

Av Soffan - 2 maj 2015 19:24

Tänkter inte säga nått om att de va länge sen jag sa nått här, men de va de, o allt beror egentligen på en för kort sladd. 


Men, idag är idag, och idag har skafferiet levererat bättre än vanligt; eller vad sägs om amerikanska pannkakor med choklad och till förrätt gulaschsoppa. Pannkakorna kommer naturligtvis att ringlas med Canadensisk lönnsipar. Sug på den ni alla som har lördagsmys me gott godis, köpemat eller tacos. Åh, just ja, yngsta barnbarnet har äntligen fått till krypandet, just idag. 



Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards