Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under december 2015

Av Soffan - 31 december 2015 23:36

Det pangar och smäller utanför och sängen min är full av djur, snarkande djur, totalt omedveten om raketer och nyårsfirande.
Lilla hunden firar sitt nionde nyår, tror jag det måste bli, men detta år iförd tratt. Känns som om det inte är första gången. Denna gång beror det i alla fall på en tappad klo. Hur det gick till begriper jag fortfarande inte... men mycket blod innebar det. Och jag som inte gillar blod... inte ens stickifingret mängder. Och en till sak; fy va surt det är att vara utan tv i sovrummet. Riktigt uselt faktiskt. Men nu är det ju nästan bara 30 minuter kvar av det här året. Ska fundera på vad jag ska göra annorlunda, mera eller mindre nästa år. Eller bara vara nöjd och ta det nya året som det kommer... som vanligt. Och skulle jag nu ändå somna, innan tolvslaget så... Gott Nytt År!

Av Soffan - 13 december 2015 18:45

Drabbades just av en oväntad känsla, kraftig julstress... men det är väl så det blir när man sätter sig ner helt försvarslös i soffa och zappar runt och helt oförberedd hamnar framför Alex Polizzi: Christmas special. 

 

Jag var lixom inte redo. Jul, javisst... men jag har ingen dekorations- och/eller inredningsplan, inget färgtema... öh... jul... rött kanske? Eller? Fan va oförberedd jag känner mig. Vill ju hinna göra massor me fint o pynt o allt innan julafton det här året. Har ju gått lite si o så med det se senaste åren. Kunde ju vara käckt att slå in paketen innan lixom, i fina papper med rosetter och allt. Kanske till och med etiketter i år? 

Av Soffan - 11 december 2015 10:08

Finns många fördelar med att åka buss till jobbet, förutom av rent miljömässiga skäl. I måndags då tog jag bil och då "skulle jag bara"... in på Kupolen... och kom ut därifrån med en hel jävla tomteby. Måste förtydliga... med en blinkande jävla tomteby. Men ack så söt... Idag är det bildags igen, uppdragen idag är än värre; Kupolen, Ikea och Matts mattor. Men vad kan gå fel?? Har ju än en gång kommit sist i tavellotteriet på kontoret, så än en gång, VAD KAN GÅ FEL? Men det finns ett men, jag vann, för det är ju lite som "vinst varje gång". Men undrar vad jag ska göra med en fickplunta i glas för nästan 900-spänn?   

Av Soffan - 8 december 2015 05:51

Morgonstund med vild blick, rufsigt hår och grusiga ögon... men jag hann med bussen. Man kan vakna kl. 05:28, passera badet, bädda sängen, klä sig för kontor och med det som kvävs en blåsig promenad och ändå sitta på bussen kl. 05:39... Kommer garanterat att sömnkrascha innan tre idag.

Av Soffan - 7 december 2015 19:29

Att uppleva nya saker med barnbarn är de bästa... men gårdagens nästanupplevesle, ett rådjur nån meter från bilen, det stod vi över, tack och lov. Man måste ju inte uppleva allt, bara för att man kan. Den här dagen har annars lärt mig en nyttig sak, att det finns fördelar med ett tomt köksbord. Gårdagens pyssel flöt nästan bort med ett glas mjölk tidigt i morse. Gällde att vara snabb mitt i morgonsegheten och i alla hast välja mellan att rädda viktiga papper eller barnbarnets pyssel. Det vart det sistnämnda... och jag lyckades slutligen till och med kliva i spilld mjölk. Men grät, de gjorde vi inte. Pysslet är räddat och köksbordet är snart tömt.  

Av Soffan - 2 december 2015 15:41

Blir nog inga stående ovationer eller ens ett julkort i år från "mina" kommuner... har just spenderat miljoner... som nån annan får betala. Skumt jobb det här, ena stunden sitter jag och räknar småpengar nästa då blir det så här...   

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards