Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under augusti 2013

Av Soffan - 31 augusti 2013 11:03

Idag lever mina grejer/kläder farligt. Startade en lavin inne i min "gåingarderob"... ont gjorde de oxå. Så nu åker grejerna ut. Dessvärre kommer de inte längre än till hallen idag, glömde att jag var utan bil. Så turen till tippen är inställd. Nära nog en fjärdedel av kläderna, minst, ska iväg, någonstans. Faktiskt dom som ligger värst till, även om det inte var dom som föll i raset. Men nu, frukost, hann lixom inte med det innan jag var i garderoben för att ställa in en resväska som barnbarnet lekt "semester" med...


Nån som behöver ett tioliters påskägg? Nån??

Av Soffan - 30 augusti 2013 20:48

Vilken tur att jag inte cyklade ännu saktare, för förutom att jag säkert skulle trillat omkull, har ju lite svårt me balansen när det går riktigt sakta, så hade jag oxå blivit dyngblöt - för attans va de regnar nu.

Av Soffan - 30 augusti 2013 20:04

De går inte fort o jag tar mig inte så långt, och jobbigt är det. Har just kommit hem efter att ha tagit en historisk cykeltur. Den längsta på minst tio år, jag har tagit mig runt Stadsberget. Tramapde på i rask takt och va ute i minst en timme. Tycker jag förtjänat stor kopp me gott te o rostad macka o marmelad o ost öppepå så att inte marmeladen trillar av. Vet att kollegorna drar runt på cykel i många mil, flera gånger i veckan... men nu pratar vi om mig, jag som till och med klarat mig undan konditionscyklandet hos företagshälsovården... i flera år.

Av Soffan - 29 augusti 2013 21:10

Jag lyckades inte packa i måndags, men på tisdan, då fick jag till det. Vek o packa fina konferanskläder i väskan bara för att ett antal timmar senare inse att; det jag tycker är finkläder - det har andra till vardags. Växjö var i alla fall ok, tror jag, för jag såg inte mer än hotellet, ett apotek och Huseby bruksherrgård - vilken för övrigt såg ut som Garpenbergs herrgård, eller slott, som dom tydligen kallar det nu mer. Lång resa och jäkligt skönt att vara hemma igen, om det inte vore för alla mail i morron... men nu, dags att sova.

Urk

Av Soffan - 26 augusti 2013 21:33

Önskar att skulle kunna backa tiden och radera de två senaster timmarna i mitt liv. Till innan jag tyckte att det var en bra idé att käka upp dom två sista tokstora bullarna o toppa det med en jättetallrik fil o chokladflingor. Jag mår bläää... Orkar inte ens packa... Gör det i morron i stället, brukar ju bli så himla bra då, man glömmer ju nästan aldrig nått när man river med sig kläder o annat i sista sekund...

Av Soffan - 25 augusti 2013 19:45

Vilken dag! Är supernöjd, har gett bort mina finaste gåbortkläder till vännen M. Kommer att passa henne jättefint, hoppas jag. Kom ju försent till jobbet på, hm, tror det var fredag morgon på grund av att jag kollade på tv. Minns inte vilket program eller vad mannen hette som intervjuades, men hans budskap för ett gott liv eller mående var, i och för sig inte nytt eller obekant, men; man ska inte köpa, samla, äga eller ha mer än vad man behöver. Nu var ju han i och för sig mångmiljonär... men jag har en trång garderob och nånstans ska man ju börja. Och varför då inte ge bort de finaste man har?


Men har inte bara gett bort kläder och tittat när andra jobbat och lagt gångvägar, har som vanligt fikat oxå. Hann dessutom med en dubbelfika, först hos mor då barnbarnet håll hov och sedan en mer stillsam fika i Gammelgården. Kommer att hinnas med en fika till där denna säsong, hoppas jag. Men sen är det stängt för den här sommaren. Och förhoppningsvis färdigfikat oxå.


Men just nu känner jag mig inte sugen på nått. Lilla hunden har kräks på nära nog alla mattor i hemmet. Så nu är de tvättstugehäng som gäller... men de går bra de oxå. Han är lite dämpad bara och säkert hungrig. Men nu får de bli lite fasta och milt käk nån dag... en diet som även skulle passa mig.

Av Soffan - 24 augusti 2013 20:35

Ledig lördag och jag har gjort allt för att hålla mig långt från fysiskt arbete, eller arbete överhuvudtaget. Har lyckats hyfsat, om jag får säga det själv. Åkte visserligen buss med barnbarnet till Garpenberg i morse på nya lördagstrafiken, men det var utlovat sedan länge. Och såna löften måste hållas. Sen tog vi en liten fika på stan oxå, sånt hör till. Bokhandeln är oxå ett uppskattat och välbesökt ställe. Tror hon tittade på minst hundra böcker... men där vart det ingen bok. På skafferiet ett antal timmar senare hittade hon istället Nejlikan o gosankan, i pixibokformat, och den vart det. Tokigt nog hann hon inte ens titta i den innan hon somnade ikväll.


Knasiga hunden som fck en ny sovkorg, bara för att jag blir knasig när han hoppar upp o ner ur korgstolen på nätterna, han sover i docksängen. I kväll fick han dock maka på sig, för nu är det fullt i sovrummet igen. Är inte säker på hur många vi kommer att sova där, men vi är ett antal...

Av Soffan - 23 augusti 2013 17:45

Glömde fikat, men har nu endast 49 stycken obesvarade mail kvar. Bra jobbat på hungrig mage...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards