Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juni 2012

Av Soffan - 30 juni 2012 14:45

Den goa bullen jag smygkäkade på kontoret i torsdags gav mig mersmak. Bjöd kollergorna på fika på morron igår som kompensation... Fick utstå tråkningar om att det bara var för att lindra det dåliga samvetet från torsdagen... hm... o så kanske de va, men mest för att jag gillar bulle.


Plockade just ur väskan från nattens blöta tillställning. Hade visst missat den och där hittade jag en blöt pocketbok, som jag ännu inte hunnit läsa. Kanske en smula udda med bok i festivalpackningen, men jag kom ju direkt från jobbet... Kläderna jag hade på mig hade jag kunnat vrida ur, trots att jag bara var ute några få minuter i regnet. Ska nu bara gå och hämta skorna i bilen. Dom kommer visserligen inte att hinna torka tills det är dags att fara till Borlänge igen, men nån dag är dom väl torr igen i alla fall. Känner mig nöjd med gårdagen, trots regn, de började ju först under Kent, så de gjorde inte så mycke. Får bli lite varmare kläder ikväll bara, o riktiga regnjackan, utifall. Men nu, nu är det barnbarnsmys, eller just nu sover hon, men snart så.

Av Soffan - 29 juni 2012 15:13

Host host... kan vara så att apotek är det absolut sämsta stället att befinna sig på... dom där 5 minuterna igår verkar påverkat mig mer än önskat. Snoriga festivalare smittas!

Av Soffan - 28 juni 2012 15:28

 

Bulle inköpt på Café... äh, vid Stationsgatan i alla fall...

Av Soffan - 28 juni 2012 12:30

Nu har ännu en dator gått hädan i min ägo. Och om man då räknar hur många jag har och hur många som blitt trasig, så är jag utan egan dator nu mer. Tungt, eller snarare dyrt.

Lunchen idag intogs utomhus och vid en tidigare kombinerad inköps/arbetssväng upp på stan så hann jag med att köpa med mig en bulle till em-fikat, men inte vilken bulle som helst. Utan det är den absolut godaste man kan köpa i Borlänge, hoppas jag. Eller egentligen inte, för om den inte är godast så finns det ju fortfarande fik kvar att utforska. Det var annars rätt lugnt på stan. Många snuviga festivalcampare på apoteket... och frukostsugna på fiket. Såg föresten Roxette igår, men de va de ju rätt många fler som gjorde oxå... men jag gick kanske tidigare... ville ju hinna med Simple Plan oxå...


Hm, kände just att jag var rätt ego som bara köpte en bulle åt mig själv och inget till kollegorna, men dom är ju så måna om vikten... hehe...

Av Soffan - 27 juni 2012 18:02

Det är ett himla tjatande om sol... men nu är det sol, igen, i Borlänge och jag ger upp mina samlingstabeller för dagen. Har ju inte ens semester än som vissa andra, läs lilla M, men är det festival, så vill jag gärna vara torrskodd. Därav längtan efter solen... Fast inte bara, känns som om det är på tiden att det blir badväder oxå.

Av Soffan - 26 juni 2012 16:32

Sol igen efter åska o nedslag på festivalområdet... och 38 minuter och 14 sekunder tog det att göra del ett av dagens, kanske sista, arbetsinsats. Kollega sitter på sitt rum och skriker nått om -Vad har jag gjort för fel? Vi har med andra ord en lugn o rätt vanlig eftermiddag... och nått ont, de har han säkert gjort för att förtjäna... vad det nu än är som går fel... Dags för steg eller del två av dagens kanske sista arbetsinsats...

Av Soffan - 26 juni 2012 12:54

Sol, festivalstart och en jäkla massa jobb. Hinner med lunch idag i alla fall... men inte så mycket mer. Mycken tid går åt till att flytta och stänga hållplatser... men skulle hellre spurta över stan till festivalområdet och Paul Rusesabagina som håller årets invigningstal.

Av Soffan - 21 juni 2012 16:02

Började dagen med en välsmakande dansk frukost och avslutar, i alla fall jobbdagen, med svenskt psykbryt.... ggrrrrr... fan va mycke som kan gå fel, bara man jobbar på det ett tag... Om någon undrar så har jag dessutom förmånen att jobba halvdag idag... suck....

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards