Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under september 2009

Av Soffan - 30 september 2009 20:48

…. grannens spikande får mig att fundera över det faktum att det spikas och borras alltför sparsamt i min boning… ser dock fram mot när det goda postorderföretaget ellos ska skicka mig den fina väggsänglampan som jag klickat hem och som ska avhjälpa den slapphet som försiggått under lång tid rörande omhändertagandet av den intellektuella delen av mitt liv… det är ju helt jäkla omöjligt att ligga i sängen och läsa en god bok i skenet av en liten lampa avsedd för stämningsljus… dvs jag orkar inte hålla mig vaken utan nu är det sängen och eventuellt tv som gäller... nattinatt...

Av Soffan - 30 september 2009 20:16

Är alltid ett äventyr att åka tåg, likaså idag. Kan just undra om de var mikromaten som fick tåget att stanna eller om det var ett kasst lok som fick mikron att paja och så att den hungriga kunden efter mig i kön i fikavagnen blev utan mat. Många stopp blev det i alla fall innan tåget var framme på min station. Men om man bortser från själva tågåkandet och att det mesta har gått fel i samband med det… så har jag haft ett par givande dagar på konferens i huvudstaden. Handlat mycket om tillgänglighet och tillgång till våra allmänna kollektiva trafiklösningar. Dag ett gav även en viss inblick i en utredning som ska leda till ett eventuellt lagförslag som i allra högsta grad kan komma att påverka min framtida inkomstkälla… Känns så där… men men… det är inget jag ska grunna på i kväll. Sen kväll i går i trevligt sällskap och True blood idag… så jag SKA hålla mig vaken ett litet tag till. Har föresten bra hjälp med det av nån granne som spikar något någonstans i huset…

Av Soffan - 28 september 2009 21:11

Passerade hur många tranor som helst tidigt i morse… eller tror i alla fall att det var tranor… hm… måste nog googla… och dessutom undvikit direktkontakt med en stor älg. Älgar känner jag igen… Han var inte bara skogens konung utan även vägens. Älgen valde att stå kvar mitt på vägen i morgonsolen och bara titta sig omkring. Igen tvekan om vem han ansåg ägde vägen… blir kanske sån när man har många taggar. Jag däremot muttrade några fula ord om att inte ha kameran med osv… Det var verkligen en vacker morron. Sjöarna som jag lite senare passerade låg spegelblanka och höstfärgerna var grann… eller är grann. Att jag sedan hann med att stöka till ordenligt på kontoret, trots mycket sen ankomst… de var bara bonus… fick ju dessutom lite hjälp. Nu ska där sorteras och pysslas… på höjden… fast en annan dag… För nu är jag hemma och surar över att byxor alltid har för långa ben... hjälper inte ens att ha klackskor... om jag nu hade haft några...

Av Soffan - 27 september 2009 18:37

Blev inget av med dagens grillning ute i det fria, trots det fina vädret – för vi ville ha pizza och då blev det pizza, inne i stället. Alltså inte på lokal utan hemmapizza, fast borta i skogen. Det var ett fasligt kompromissande innan vi, dottern och jag, inhandlat de vi ville ha på och de vi trodde far ville ha. Men gott blev det, den perfekta blandning av de flesta tänkbara pizzor som saluförs på lokal… med tillhörande bearnaisesås.

Lilla vovven tossade ur totalt och jagade äpplen och ställde lite nonchalant motvilligt upp på att bli fotad i höstsolen… Det var enklare med de höstvissna blommorna… eller tja… de blåste rätt bra… men de var ju inte deras fel… En himla trevlig söndag alltså… 

  

Av Soffan - 27 september 2009 10:33

Efter att ha inventerat skadorna bland pelargonerna efter gårdagens vicketippa, blev dessutom en till imorse igen, kan jag bara säga så här; Det var tur att M var här och nöp skott i massor för ett tag sedan… för det är inte så mycket kvar av blommorna. Dom klarar inte luftturer med hård landning. Åh... vad jag önskar mig en större balkong.

Hade innan igår väldiga funderingar över hur jag skulle få dem att överleva vintern. Hade planer på att låta dem stå i Frasses gamla terrarium med några timmars ljus i svalt utrymme… Gårdagens problem bestod då främst i att de var för många och för stora… något som nu inte längre är ett problem…

Det finns för övrigt en himla massa lika teorier om viket som är bästa sättet att övervintra pelargoner… fast som det känns just nu är nog mitt största bekymmer att ens får dem att överleva hösten i min vård…

Dags för fönstertvätt, igen... börjar närma mig slutet... nästan...

Av Soffan - 26 september 2009 22:53

Boken har fått vänta hela dagen… för de tog inte lång stund i morse innan jag passade på att smita ut från allt hemmapyssel. Hann tvätta ett fönster till, möblera om, damma och prova samtliga gamla parfymer som jag hittade i samband med ommöbleringen. Luktade så jäkligt inne till sist att det inte gick att vara kvar hemma… eller de var kanske jag som luktade… haha… Smet gjorde jag i alla fall. Men hade faktiskt ett uppdrag också… leta på och köpa en bra, nyttig och trevlig inflyttningspresent. Min pendlarkompis har övergett mig och flyttat till målet för våra resor. Tog hjälp av dottern så det lyckades faktisk bli en present redan på första försöket… i första butiken. Sen bar de av på kalas… Men lite lat och bekväm, som alltid, så avstod vi att gå på lokal… och for tidigt hem till lördagsgodis och tv… och boken förstås… Hm... nu dog tvn... betyder det att man får gå och sova?

Av Soffan - 26 september 2009 10:08

Sol ute – sol inne… och då syns det att jag eller snarare lägenheten är i behov av städhjälp. Men tills jag har råd med det, får jag tydligen vackert städa själv. Vovven har chockad gömt sig i hallen bakom berget av skor och kartonger… Sablars…pelargonerna gjorde just en frivolt med låda och allt på balkongen… ser ut att jag måste städa där också… Var det någon enda granne som sov än så är dom definitivt vaken nu… hehe… Men det är var dags att höstdona balkongen också… och nu behöver jag inte fundera över om det behövs eller inte... Det blåser rätt friskt nu… men det ska nog gå att tvätta fönster i alla fall… tyvärr… då det kommer jag inte undan heller…. Boken får vänta en stund till…

Av Soffan - 26 september 2009 09:06

Strålande sol och dessutom varmt ute – september visar sig från sin bästa sida. Lilla vovven och jag mötte kameraförsedda människor på promenad redan innan åtta… och de var inget jag drömde, även om det var väldigt tidigt för att vara jag. Tydligen tidigt för vovven också för han har gått och lagt sig igen efter att frukosten ätits upp. Inte mycke till sällskap, han inte… haha…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards