Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under november 2011

Av Soffan - 30 november 2011 22:23

Det tog nära två timmar att välja färg till sovrummet och idag nu när jag kom hem och såg mitt val på väggen... då kunde jag inte annat än i fnissa. Har med stor vånda, lyckats välja nära nog exakt samma färg som jag redan har lite varstans på väggarna i mitt hem. Det var inte riktigt så jag hade tänkt... men så får de bli. Och i morron hoppas jag på att få se mönster på sista väggen...

Av Soffan - 30 november 2011 09:13

Fy vilken morgon... Djup försjunken i tankar på kondensstrimmornas inverkar på klimatet, något jag tidigare aldrig ägnat en enda tanke, fick jag plötsligt annat att tänka på. Låg på omkörning av en lastbil, i spöregnet, som körde på något, som i en vid båge flög och landade framför min bil och som jag körde över. Hann inte se vad det var och har inte tittat än om det finns något kvar på eller under bilen. Ska vänta ett tag till, stärka mig med en chokladbit och sen titta… eller kanske skicka ut nån annan att titta… Ska nog fråga kollega A väldigt snällt…

Annat som är både roligare och trevligare är att det pågår aktiviteter hemma i mitt hem... för där förbereds det för målning och tapetsering.

Av Soffan - 29 november 2011 20:22

Äntligen är gula fula rummet tomt och redo för nytt golv och tapeter. Tyvärr har jag inte kunnat glädjas åt det de senast timmarna eftersom jag surat och letat efter mina glasögon. Pinsamt nog hittade jag glasögonen, på golvet, i det helt tomma rummet... Kan inte ens skylla på att jag inte såg dem, för jag ser himla bra på lite avstånd... värre med läsandet. Så nu får det gärna bli kväll så jag får ta fram boken igen. Behöver vila ryggen med tanke på hur illa jag stökat till de senaste timmarna...

Visade föresten en kollega mitt tapetval, och hon är en mycket väluppfostrad och genomsnäll person... som inte med ett ord kommenterade mitt val av tapet... vilket betyder... att det troligen var någe av det hemskaste hon någonsin sett. Hon är dessutom superkass att ljuga... så hon teg istället... Men jag är ändå fortfarande nöjd med mitt val... och håller tummarna för att det håller i sig.

Av Soffan - 28 november 2011 21:14

Om jag inte satt mig ner och tittat på korten som jag hämtat idag skulle jag kanske ha varit klar... men snart så är gula fula sovrummet tomt, så när som på det jag inte orkar lyfta ensam. Är nöjd med korten oxå, utom några som blivit dumt beskuren. Vill ju gärna ha huvet kvar på den jag fotat... Har heller inte drabbats av någon ånger rörande tapetvalet, än...

Av Soffan - 28 november 2011 20:02

Har lite lätt panik... tapetsering kommer att ske ett dygn tidigare än planerat. Vilket resulterade i att när jag aningslöst infann mig på butiken, viken i och för sig lovat hålla öppet tills jag bestämt mig, utsattes jag för utpressning... - ska de tapetseras innan jul är du tvungen att välja tapet, här o nu, på en gång... Och det är en tuff utmaning för en som inte kan bestämma sig... En halvtimme efter stängning hade jag i alla fall bestämt mig. Är inte säker på att mina älskade tavlor med Ramones och Sid Vicious kommer att passa. Men det är kanske dags att växa upp? Men skulle inte tro det... Tecknade planschen med Sagan om ringen, den kan jag kanske offra... men inte Sid och Ramones... Sen var det ju det där med att plockar ur rummet oxå... fy attans va mycke saker man kan gömma undan på lite yta. Men det är samma sak där... kan ju inte göra sig av med gamla Tintinalbum... eller Modesty Blaise... eller Silverpilen. Kan bara säga som så... jag har att göra det närmsta dygnet.


Av Soffan - 28 november 2011 17:45

Har just insett att jag borde skämmas, vilket jag oxå gör. Missade dotterns namnsdag... vilket är nära på lika illa som att missa en födelsedag... i alla fall när man glömmer nån som oxå gillar att fika, ha kalas och att bli grattad. Ännu mer pinsamt är att det tog mig nära tre veckor att komma ihåg att jag glömt... "Skämshatten" är på och kommer att sitta där länge...

Av Soffan - 27 november 2011 21:30

Det har varit full fart hela dagen idag. M slappade på soffan och lilla G har pysslat och donat, när hon inte vädrat frysen... sen har vi stökat till, både hon och jag, fast på olika sätt. Missade julskyltningen oxå eftersom jag hade "en träff" med tvättstugan, förutom att jag fortfarande inte valt tapet och förtvivlat håller på att tömma mitt sovrum på grejer... Men tvätta är ju i alla fall skoj... Eller kanske inte riktigt, för när jag väl var klar och tvätten var torr och redo att bäras hem... ja då var det snö/hagel/regnstorm ute. Tvätten blev blöt och jag blev sur. Fann dock tröst i en burk glass som, som tur var, delades med grannen K...  

Tittade precis ut, och det ser ut som om det fortfarande ligger nått vitt kvar på backen... och i morron, då ska det minsann väljas tapeter och hämtas foton och jobbas. Men då lär väl snön försvunnit kan jag tro... Åh, just ja, tack M för marsipansnögubben... den va go...

Av Soffan - 26 november 2011 21:01

Vild panik utbröt idag när killen som ska tapetsera mitt sovrum dök upp och undra var mina tapeter var. Jag har ju tusan inte hunnit välja. Än mindre beställt några... Men nu har jag fler tapetkataloger hemma än vad som skulle behövas för att tapetsera hela rummet, så nu ska det väljas. Om jag misslyckas ska de hålla uppet extra åt mig på måndag... haha.

Men ska jag vara ärlig så lekte jag hellre med barnbarnet när jag väl kom hem igen än att bläddra och välja tapeter. Ska göra ett försök i morron igen, när lilla G vaknat, om inte hon hellre vill leka annat, för då blir det så... Man måste ju låta nattgästerna roa sig... och jag har ju egentligen inte så mycket annat att göra än att springa o stänga frysen efter henne... hur nu den kan vara så spännande?

Igår var det föresten en sån där "mötesdag" då man inte får något gjort. Stormötet inför P&L gick i alla fall bra och jag vet redan nu hur jag ska lösa några av sommarens problem som uppstår när det är festival... för man kan få andra problem än att man vill höra två olika spelningar samtidigt... och att få ömma tår.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards