Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 15 november 2011

Av Soffan - 15 november 2011 21:06

Fy, de inte bara det att jag har varit budgetkinkig, jag har varit gnällig på böckerna jag läser också... men med en skvätt mat i magen vart jag som ny. Mötet är avklarat och vi hoppar över hyreshöjning kommande år och nu återstår bara att skriva det obligatoriska julbrevet... glömde... det mycket ångestfyllda uppdraget att skriva det obligatoriska julbrevet. ”Alla” förväntar sig det och det är ju där jag avslöjar om det blir hyreshöjning eller inte... och pekfingerviftar om batteribyte i brandvarnarna inför julen. Måste nog börja redan nu, i morron eller snart i alla fall... om jag ska hinna i tid.

Känner plötsligt att jag stort överdrev vikten av det där jäkla brevet som jag lider och svettas för att skriva ihop... men bortsett från min tidigare betydelseöverdrift så ska det skrivas nått meddelande i alla fall.

Av Soffan - 15 november 2011 17:19

Andra dan den här veckan som jag smiter tidigare från jobbet och idag för att stressa hem till ett... budgetmöte. Visst låter det spännande? Eller inte, för nu sitter jag här och bara suckar... bygga uteplats – eller inte, måla fönster - eller inte, byta tvättmaskin - eller inte, höja hyran – eller inte... osv. Hoppas alla kallade dyker upp i alla fall. Surt annars... för jag känner mig lite kinkig idag... så det är bäst allt går som de ska... dvs som jag vill. Läste föresten ut bussboken nu på hemvägen, Nattfåk och den va, "sådär"... Hoppas lite mer på tredje ölandsboken, Blodläge av Theorin. Eller Nattfåk var ju inte dålig, men inte lika bra som den första, Skumtimmen, som va både spännande och underhållande.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards