Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under januari 2011

Av Soffan - 31 januari 2011 19:34

Kom ihåg att svänga av och hämta bilderna idag. Kommer att ha fullt upp i en massa dagar, minst, med att sortera och organisera... Kanske vore enklare att framkalla lite oftare i stället...

Av Soffan - 30 januari 2011 20:57

Boken fick vila och det blev en hälsapåtur ut i skogen och en sväng till sjön… i solsken. Så söndagen innehöll sol, mat och lite fika och inget nyttig välbehövt hemmapyssel. Eller frågar man lilla vovven kommer han att skvallra något om klippning och dammsugning… bara för att han toksprang omkring… men det där andra, de förblev ogjort denna helg. Men de kommer fler…

Av Soffan - 30 januari 2011 10:08

Hm, låt se nu... senast var det torsdag, dagen med den tomma handväskan… och idag är det söndag. Tiden här emellan får nog klassas som dagarna då jag inte gjorde nått jag planerat, överhuvudtaget eller då jag nästan gjorde nått… Fredag, tränade nästan… men käkade pizza istället… lördag krockade nästan på en överfyll ikeaparkering… Attans va ilsken folk är när de jagar parkering… och jag provocerade inte… jag bara inte såg. Men jag krockade alltså inte, blir så mycket billigare att avstå. En besöksdag på ikea blir dyr nog ändå. Eller föresten, fredag, nått gjorde jag i alla fall, efter mycket noggrant övervägande, typ ända sen den dagen jag köpte min första digitala kamera, så samlade jag mig och en mängd bilder och lät framkalla en del från förra året. Valde det lokala, lite dyrare sättet, och missade att hämta de färdiga bilderna i går, men jag vet ju var de finns. Tar tag i hämtande i morron för nu är jag nyfiken… samlade ihop bilderna utan glasögon på näsan... haha. Men nu är det dags att sätta fart på den här dagen, har en hel del att hinna ikapp med under dagen… och om jag bara kan låta bli nya boken så ska det nog gå bra.

Av Soffan - 27 januari 2011 22:17

Häng på mig en handväska och jag transformeras omedelbart till en glömsk och allmänt förvirrad person. Åkte ifrån busskort, entrébiljetten till seminariet med Mia Törnblom och pengar. En himla bra kombination alltså… Men eftermiddagen och kvällen räddades genom att det var mer ordning på andra… så jag är mätt, igen, inspirerad och motiverad... Är därmed rätt nöjd och glad över det mesta just nu… och handväskan är jäkligt snygg... kanske kommer vi att bli sams nån gång... Och i natt tänker jag inte vakna kvart i ett och tro att det är morgon och dags att stiga upp… för i morron är det fredag och då är de bäst att vara pigg och utvilad så man orkar njuta av dagen innan det blir lite ledighet…

Av Soffan - 27 januari 2011 12:05

I morse upplevde jag jordens värsta i-landsproblem i samband med när jag skull klä mig. Det var helt omöjligt att få till en klädsel som lämpade sig för dagens övningar, enligt min morgontrötta hjärna… Tror inte det varit så där krångligt sen tonåren… var alltså inte ens klädd när jag enligt tidplanen borde befunnit mig på kontoret… Men trots en seg start är nu ”uppdrag” ett avklarat, jag var bjuden på invigning av de nya SFI-lokalerna med tillhörande underhållning och tilltugg. Så nu är jag mycket mätt och belåten och har knutit de kontakter jag avsåg att knyta idag. Del ett av dagen fick ett lyckat slut, sen att min mage efter 12 dagars diet, är mycket besviken på mig över att jag nödvändigtvis var tvungen att smaka av allt, ja de är en annan grej. Men det var ju helt stört omöjligt att avstå somalisk-, iransk-, thailändsk- osv… plockmat och som avslutning lite traditionellt fikabröd. Suck… och om några timmar igen, då blire Oxfilépasta me krämig svampsås, höstens svamp, grönsaker, färsk tagliatelle, riven parmesan och grillat bondbröd… om jag nu inte ska ringa och byta bort det mot nått annat… svåra beslut de här… Blir oavsett ingen lunch idag i alla fall…

Av Soffan - 26 januari 2011 18:01

Hurra för bussförare som jobbar på att göra goda gärningar redan innan sju på morron, som idag… för i morse fick jag skjuts ända till trappen. Fram för fler goda gärningar och gärna då när det är minus 13… fast egentligen borde jag inte uppmuntra såna utsvävningar… haha. Men varför tacka nej? Jag har föresten också varit rätt snäll idag och gett bort mina enda finbyxor… kanske inte så genomtänkt, men nu är det gjort och det känns bra.

Garderobsgallringen pågår alltså alltjämt, i sakta mak… och nu återstår bara att fundera ut vad jag ska ha på mig i morron när jag ska vara lite finklädd… och en till sak… de är snart helg och sovmorron. Ganska snart i alla fall...

Av Soffan - 25 januari 2011 21:32

Hm... ägnat den senaste timmen åt att detaljstudera recept... just nu lockar grönsakspuré mer än jag någonsin kunnat ana... och omelettköttfärsgratäng... och dinkelmjöl verkar jag inte klara min utan framledes... o sirap utifall jag ska baka nått nyttigt... linser är jag dock fortsatt tveksam till... men lammbiff verkar mums.

Av Soffan - 24 januari 2011 22:03

Har haft en kreativ och nyttig hemmadag idag och jag har hittat ett nytt favoritreseprogram… En idiot på resa… gillar verkligen den där gnälliga, kritiska engelska gnavspiken… speciellt när han skulle äta padda. Det är bara det att jag skulle kunna tänka mig äta det mesta idag, men kanske inte padda… Är i fasen ”studera recept och titta på matprogram”… Så att jag kunde spara och frysa den fantastik fina drömrulltårtan jag köpte idag, det är att se som en bedrift. Men den som spar den har… Men så va de det där med vad man ska prioritera att äta… fika eller mat? Inget att bry sig om idag i alla fall...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards