Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under januari 2009

Av Soffan - 31 januari 2009 19:52

Skulle ha uppskattat om någon informerat mig om att mysbyxor och stegräknare inte funkar så bra ihop. Dottern bara log och fnissade lite när jag surade över den upptäckten i morse någon gång mellan vändorna till tippen. Att besöka soptippen en lördag förmiddag är för övrigt ett rent skådespel i sig. Attans vilken aktivitet det är där. Bättre träffpunkt får man leta efter... skulle vara på loppisen då… Dit vi egentligen skulle, dottern och jag, men som i stället utsträckte sig till att bli en färd till Västerås i min jakt på stativ till mina fådda högtalare… dom som telia så snällt givit mig… Tack för sällskapet föresten, blev en skrattig o bra dag.... Väl hemma och stativen halv ihop skruvade kom jag ihåg att jag inte hade sladd så de räckte runt hela vägen… och att sladdarna skulle ha varit inne i stativen innan jag skruvade samman dem…. Lägger därför ner projektet för dagen och ägnar mig istället åt mitt nyss inköpta lördagsgodis och tv....

Av Soffan - 30 januari 2009 21:14

572 steg… behöver jag säga mer? Tror en fisk tar fler steg än vad jag lyckats med idag… Misstänker att det är något fel på räknaren… måste ju ha gått fler steg än så… eller snarare hoppas det är fel på den. Har ju inte gjort annat i dag än att knalla mellan mitt rum och skrivarrummet… och till it-avdelningen för att gnava om att min dator vägrar samarbeta med mig. Kanske inte funkar att ha den gömd i fickan… haha… Så i morgon ska jag ta de lite mer seriöst. Ska knalla och gå hela dan och inte ha räknaren i fickan… Förhoppningsvis kommer jag upp i stegantal som gör sköldpaddan grön..are av avund… Kan det möjligtvis vara så att jag är lite lätt besatt av min hittade räknare…hmm. Har hunnit med att kalasa lite på kvällen också… alltid lika gott med tårta, denna gång hos min ”pendlarkollega” med lätt snuvig son. Förra gången blev jag ju liggande en vecka av småbarnsbaciller… denna gång har jag laddat med mängder av c-vitaminer…

Av Soffan - 30 januari 2009 12:42

Den avlönade kreativiteten har idag hämmats av bristande samarbete från min äkta hälft här på kontoret, den relativt unga datorn jag är hänvisad till. Tar det snart personligt. Det jobbas minsann lite varstans i rummen omkring…. Eller nja… nu verkar det hända något. Det är visst fler som har problem… Bra… då är de säkert snart löst. Jobbigt att ha allt i huvet som man ska göra, sen när allt fungerar igen. Har så vansinnigt många papperslappar spridda runt mig redan…. Och huvet e som sagt också fullt med ”komihåg”. Tur de är snart är helg…

Av Soffan - 29 januari 2009 20:54

Kom av mig helt. Hamna framför tv och blev glad när jag upptäckte att Hype startat igen. Är ett sånt där lagom program som roar mig. Vaknade föresten i natt och totalfastnade i ett tvprogram om processen kring byggandet av en katedral i Frankrike, strax utanför Paris, tror jag. Var ju en smula trött emellanåt…. De var i alla fall långt från vatten och krångel att få till material att bygga av… och arkitekten är okänd, fortfarande… Tror den byggdes på 1100-talet… väldigt vacker i alla fall. De va någon speciellt med fönstergluggarna. Fantastiskt vad som kan roa mitt i natten. Hann med att lära mig lite om vulkaner också… fast de var nog tidigare precis innan jag somnade.

Den där jäkla stegräknaren föresten den ställer då bara till det för mig. Har idag fått klart för mig att jag rör mig som en sengångare. Behöver tre dagar på mig för att uppnå en dags gående… Därför dags att knyta skorna och gå… någonstans… i morron kanske. Men först ska jag sova lite… typ 10 timmar känns lagom… Nattinatt…

Sur

Av Soffan - 28 januari 2009 16:44

Om det var en krångeltisdag i går så är det en krångelonsdag också…  Jag gillar inte att göra fel… men de har jag minsann gjort idag. Har i flera dagar muttrat om att det känns som min uppgift här i livet är att skriva minnesanteckningar… men just nu hade det varit jäkligt bra om jag gjort det i tid… Strategin har varit att renskriva dem utifrån viktighet och inte i tidsföljd… och det visade sig idag att det var en smula tokigt… dumt kan man oxå säga. Ska sura och skämmas minst en timme till… och troligen få skäll i morgon. Och då skämmas ytterligare en stund...

Av Soffan - 27 januari 2009 21:36

Det har varit en relativt usel dag idag. Gamla datorn är fortfarande isolerad från yttre världen, min minsta lilla raring till dator dog, jag har mest suttit i möten och när jag inte gjort det då har mejlen krånglat. En krånglade mejl kan, som idag, innebär att man får springa fram o tillbaka till avsändaren…. flera gånger. Och nu kanske ni frågar er… - varför ringde du inte då???  Jo, för att det är så himla svårt att skicka filer via telefon…. och jag behövde dem. Så de blev jacka på och jacka av… flera gånger.  Fy så gnällig jag kände mig nu. Hittade ju en stegmätare i morse på vägen till bussen… och då ska man ju gå en massa och samla steg…  Tror föresten att jag fick ihop ca 500 steg på bussen. Kan de vara dags att hyvla vägarna, tro… Smet föresten undan snöskottningen i söndags men uppfyllde önskan om en kortklippt vovve, vilket gick över förväntan… Han var överlycklig när vi var klar… ända tills jag kom på att jag glömt svans och öron… Men med lite mutor och gullande kommer man långt...

Av Soffan - 24 januari 2009 21:43

De var inte meningen att jag skulle fastna en hel kväll framför tvn… speciellt inte flera timmar med Chuck… men jag tror vovven tycker det är lite mysigt. Han ligger här bredvid o sussar så sött. Han är totalt ovetande om att han i morgon ska byta frisyr, på uppdrag av sin matte. Hon vill se en kortklippt liten kille i morron… Är lite av en Borg-operation att klippa honom. Gäller att få honom att inse att… allt motstånd är meningslöst… för det är ännu svårare att få honom att inte bli skitarg på snöklumparna som fastnar i pälsen när han busar i snön… och de ska vi ju göra i morron i samband med snöskottningen… Är fortfarande lite sur på plogaren…. va vrång han va… o va snö jag har att flytta i morron....

Av Soffan - 24 januari 2009 16:47

”Ska du med och köpa något bara för köpandets skull… jag har tråkigt…” De festliga är att det är en man som skrivit detta i ett sms till mig… trodde de var mer ett tjejigt beteende… Men där hade jag fel… Men det blev inget shoppande för mig för jag var i skogen utan täckning på mobilen. Man måste ha en gammal från typ mitten av 90-talet med riktigt antenn för att kunna kommunicera med yttre världen därifrån jag var. Jag kom däremot därifrån i en himla fart… plogen kom och jag hade parkerat i vägen… Slängde mig ut, utan att glömma vovven, in i bilen och flyttade den… Men på plogares vis… så drog han bara därifrån. Känsligt släkte de där plogarna… Vilket innebär att jag i morgon måste fara till skogs för att hjälpa till att skotta snö…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards