Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under januari 2013

Av Soffan - 30 januari 2013 12:45

En av mina kollegor kallade idag sig själv för; ... "en belastande faktor"... Hm, undrar vilken faktor jag är?

Av Soffan - 29 januari 2013 19:30

Hm, nu missade jag hur myggen skulle dö. Vart lite hungrig. Tror ändå en total fästingdöd skulle glädja mig mer... för fästingar är ju ungefär lika skoj som studielån. Och för att glädja mig ännu mer, varje månad, över gamla lånet, så har jag ju ökat på återbetalningstakten... Hej o hå...  

Av Soffan - 29 januari 2013 19:16

Åh, äntligen ska myggen dö. Fast borde nog se klart nyheterna på SVT Dalarna innan jag glädjs alltför mycket...

Av Soffan - 28 januari 2013 18:58

Har just hämta ut min största travvinst, någonsin... hundrasjuttikronor... Kan inte bestämma mig för vad jag ska göra me alla pengarna. Vart i alla fall en pixibok till lilla G och hm, blodpudding till kvällsmat. Livet leker...  

Av Soffan - 25 januari 2013 22:31

Kanske jag orkar städa o göra fint i morron istället, för ikväll vart de då inget. För även om kabelnätet svek, så tillhandahöll skafferiet några timmars god underhållningsvåld i form av hyrdvd, så de vart soffkväll i alla fall. Eller i morron måste de bli en sväng me dammsugaren, får ju troligen finfrämmande och vi kan ju inte få dammtussar på legobitarna. Blommorna ser lite ledsen ut oxå, så dom måste pysslas om så de klarar sig fram till våren. Just nu är nog läget så att mina blommor som bor på kontoret är vid bättre hälsa än de som fick stanna kvar hemma. Ännu ett tecken på att jobbet tar en del tid av fritiden... men blommorna mår ju i alla fall gott av det, vissa av dom alltså. Fick föresten små fina raggsockor åt lilla G och mönsterstickade fina sovstrumpor åt mig i överraskingspresent från grannen K mamma idag, de finns tack och lov fortfarande stickande äldre damer som förstår att såna faktiskt behövs. 

Av Soffan - 25 januari 2013 17:45

Va snopet, skulle ha hemmakväll och inte göra ett smack mer än att glo på tv. Å då har kabeltvnätet gått ner i hela stan... men lokaltv fungerar... Så nu sitter jag o glor på en gammal man som pratar om gamla torp o stugor i kommunen och hur han har travat o gått genom skog o myr för att ta sig till skolan. Tror det är det här avsnittet han hälsar på hos far i skogen oxå... Kallt o tvätta i sjön va de oxå... Hm... kanske ska städa o göra fint i stället...

Av Soffan - 25 januari 2013 13:44

Nu vet jag hur min nya chef ser ut när han är nära ett utbrott, av något slag, läs typ sammanbrott. Han blir inte högröd, utan blek... vilket är bra. För då har man en chans att komma till tals... med andra ord, det där med att vara tyst och till lags sprack igår. Avslutade kvällen med att vara skitjobbig, precis som det ska vara. Menar, jag är ju inte direkt något kuttersmycke som trippar runt i korridoren på smattrande klackar, vilket jag för övrigt, mycket fördomsfulld, tilldömer ljudet av billiga skor... utan snarare, en bråkig kollega som ifrågasätter jobbiga saker. Och de var just så jag avslutade kvällen... och när jag var klar, hasade jag i, enligt dottern, asfula, men ack så dyra, tofflor tillbaka in på mitt rum för att avvakta kommande drag från resten av "berörda". Men det där var igår, idag är en ny dag, en bättre dag... en fredag med sovmorron i morron. Åh så har man klarat ännu en vecka med övertidsjobb i massor... eller snart i alla fall. Ska pynta lite på rummet först bara... för nått "belöningsfika" lär de väl ändå inte bli tal om till fikat om en stund...

Av Soffan - 24 januari 2013 12:31

Den här dagen tillhör inte dom bästa i mitt liv, men absolut inte dom sämsta heller... men... om man säger så här; det är inte ofta jag gör som jag blir tillsagd, men ibland händer det, som nu, vilket visar sig vara helt fel tillfälle att göra ett avsteg från mitt normala jag, jag skulle helt enkelt varit som vanligt, satt mig på tvären och ifrågasatt. Men de har jag alltså inte gjort denna gång... och nu svider det.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards