Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under augusti 2012

Av Soffan - 30 augusti 2012 00:14

Båt, lilleputtåg och god mat. Vad mer kan man begära? Jo, kanske kunde man förväntat sig att jag skulle minnas vad ön hette. Men inte då...

Av Soffan - 29 augusti 2012 16:51

Nu är det mindre än en timme kvar till årliga utflykten, och vi eller i alla fall jag, har inte en enda susning om vad eller vart vi ska göra var någonstans. Verkar vara nått utomhus, kanske. Fast egentligen, vad spelar det för roll? Alldeles säkert får vi god mat... om inte... hm... surströmming? Men så ond kan väl ändå inte Umebor vara, eller kan dom?

Vi har fått en fin tung skål av Forsler&Stjerna att ta med hem på flyget så det blir vissa omstuvningar i resväskan. Men det ska väl gå bra. Kan jag planera stora saker så ska jag väl klara att styra upp innehållet i en resväska oxå, förhoppningsvis.

Time to styra upp mig själv nu. Byta kläder till "varmt", fast det är inte så kallt... men så får det bli. Hoppas oxå att man inte måste bli svettig... eller tja, tävla eller nått sånt. Är ju en smula återhållsam o spar på resurserna... Oavsett så återkommer jag med rapport, även om jag fått lov att anstränga mig för maten i kväll.

Av Soffan - 28 augusti 2012 23:31

Ibland är det tur att det inte bjuds på buffé... för bjudmaten ikväll, de va annat än te o macka de...

Av Soffan - 28 augusti 2012 17:12

Oväntat varmt o gott 60 mil norr om "hemma", eller hur långt det nu är. Kanske ingen sol, men man kan ju inte begära allt... det regnar ju i alla fall inte. Flygturen var som väntat... öh... omysig. Svettigt och stressigt. Därför vilar jag mig just nu i form inför kvällens gemensamma middag för tidigt ankomna deltagare. Och naturligtvis, jag har björkar utanför fönstret...

Av Soffan - 28 augusti 2012 12:00

Efter söndag kommer jobbdag o så en jobbdag till och då va de tre grader på morron. Tre grader... skulle nog badat i söndags när jag fick den briljanta idén för nu lär det väl vara för kallt, även för mig. Och det är då man ska åka ännu längre norrut. Undrar hur kallt det är där?

Av Soffan - 26 augusti 2012 18:56

Det regnar så hårt just nu att jag knappt ens hör vad jag tänker. Hur mina blomor på balkongen ska överleva, de vill jag inte ens tänka på. Ändå tacksam att lilla vovven och jag hann med en tur i skogen med fika hos far... då vi hade solen med oss. Inte så länge, men även en liten kort stund i solen värmer. Funderade faktiskt till och med på om jag inte borde tagit debutdoppet för sommaren... men det gick över. Alltså ännu inget lokalt badande denna sommar. O nu när jag tänker efter så regnade det fasligt tidigare på dan oxå, men inte då vi var på skogstur.

Är dessutom rätt glad att jag inte valde att hänga tvätten på tork ute... då den nu skulle vart blötare än då när centrifugeringen inte fungerade... för jäklars va de regnar... o regnar... o regnar...

Av Soffan - 24 augusti 2012 19:59

Två timmar sen jag kom hem och föll samman i soffan. Fortfarande inte sugen på att prata, men är piggare. Halva lägenheten är dammsugen med hjälp av tre pyttesmå chokladbitar, benen sitter monterad på puffpallen till nya soffan. Färgmässigt passar den kanon tillsammans med gamla ärvda fåtöljen. Soffan är orörd dvs ligger fortfarande inplastad o på rygg.

Billarmen tjuter nere vid skafferiet, folk har snart fredagshandlat klart så snart smiter jag nog ner o skaffar mig chokladpudding. För jag är helt säker på att orken kommer med stormsteg med hjälp av en burk pudding... Frukostmat kan oxå vara bra att bära hem. Ekar tomt i det egna kylskåpet och skafferiet sen barn o barnbarn flyttat till nya huset.


Men käre nån... verkar omöjligt för någon att få av larmet...! Åh, tyst igen... äntligen... Det enda som låter nu är... nån fågel eller snarare många fåglar som flyger tillsammans, med långa taniga ben... Hm, flyger tranor nån annanstans nu? Eller det kanske är svanar... hm... taniga ben, då är det ju iaf inte svanar...


Kom just på en annan sak, även om sommaren varit kass med galet med mygg och regn, så har jag ännu inte fått en enda fästing på mig. Däremot har lilla vovven samlat på sig en del. Plockade senaste halv fem på torsdag morron... på min enda sovmorron den här jobbveckan... Så i morron, då ska jag sova igen flera förlorade sovmornar... Kan ju alltid drömma om det iaf... :)

Av Soffan - 24 augusti 2012 18:33

Äntligenäntligen fredag och jobbtelefonen är avstängd. Är helt sladdrig i tungan efter allt pratande. Sköter ju helst det mesta som är möjligt, tyst, via mail. Har dessutom haft en "skugga" med mig på kontoret idag, som vill veta ALLT om hur jag jobbar och vad jag jobbar med och hur systemen fungerar... Jag är inte riktigt säker på varför eller vad han gör eller ska göra med dagens information. Men efter idag kan i alla fall ingen påstå att jag inget gör på mitt rum. Förutom att jag inte städar skrivbordet... Och han fick dagens kaffedos snabbt fyll, då han avvek mot kaffemaskinen varje gång jag hamnade i problemlösartelefonsamtal. Hm, undrar föresten om vi fått vårt lönepåslag, de som de flesta andra fick redan i april... annars kanske det är dags att göra revolt eller nått sånt. Jag lyckades ju trots allt uppvigla ett halvt kontor att strida för behållandet av vår godislåda. Hårdast krigade de som knappt ens visste att lådan fanns... haha.

Men som sagt, fredag, har inga direkta planer för helgen. Kanske vända på soffan efter att jag monterat benen. Så steg ett borde alltså vara att få av plasten, montera benen och vända på hela skapelsen... Men då uppstår ett problem, jag ville ju ha städat o fint innan jag grejar soffan... så det blir nog inte riktigt idag allt det där kommer att hända. Måste vila... men i morron kanske...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards