Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under oktober 2009

Av Soffan - 31 oktober 2009 22:50

Helt otroligt… nu har det osannolika verkligen hänt… jag glömde köpa lördagsgodis… Men är trots allt vid gott mod och kommer troligen att överleva natten... gråter i alla fall inte... än... Kanske bäst att gå och sova och bara glömma den här kvällen... ;)

Av Soffan - 31 oktober 2009 16:23

Rätt skönt att kunna slappa och äta frukost i flera timmar… samtidigt som man leker Askungen och tvättar… Klockan drog iväg till efter ett idag innan jag var klar. Men då kollade jag film samtidigt också… mjukstartade dagen med Wolverine.

Som tur var eller är har jag andra som inte är lika morronseg i min närhet. Så det blev snabb uppställning och påklädning. Lite kallt och kulet ute men nu är ljuslyktorna tända på kyrkogården. Av bara farten blev det god mat oxå… och alla blev mätt och nöjd… utom vovven som inte fick följa med på restaurang. Funderar just nu bara över om det inte behövs någon form av efterrätt… eller om jag bara ska gå och köpa lördagsgodis och trilla omkull i soffan med boken eller en film… igen...

Av Soffan - 30 oktober 2009 19:41

Kollektivresenärer är ibland ett omhändertagande folk. I går morse när jag skulle åka åt fel håll… då knackade en medresenär på mig axeln och frågade försiktigt om det inte va så att jag stigit på fel buss… Samma när jag somnat på tåget för ett tag sen… Öhh… du…. Ska inte du också av här? Finns som sagt vissa fördelar med att bo på liten ort… ibland…

Jag förstår mig inte riktigt på de olika kanalernas reprissystem… dvs sitter och tittar på ett avsnitt av Navy CSI som jag redan sett… men minns inte när.

Många populära böcker är skrivna med fattigt språk... eller beror det kanske på översättningarna?

Bakelser är gott… men va kasst man mår om man äter bakelse istället för mat. Undrar när jag ska lära mig… idiot...


Så där ja... nu kan jag ta fredag, luta mig tillbaka och soffmysa...




Av Soffan - 30 oktober 2009 16:44

- Jag vet en sak som inte du vet…. Skoj det är att någon gång ibland sitta på en hemlis innan alla andra vet. På måndag blir den offentlig och… hm… det är inte så himla skoj ändå… inte kul när man inte får sprida den på riktigt... Och sen va det väl inte så mycket till nyhet heller… troligen bara kul för närmast berörda… och jag har ju i och för sig redan skvallrat för chefen… haha…

Av Soffan - 28 oktober 2009 22:00

Idag har måttligheten fått ett nytt ansikte… eller två. Kan bara konstatera att huvudvärk är bra för ekonomin… på sätt och vis… Har haft alla möjligheter att tokshoppa… men nää… inget dög… Men vem kan motstå 100 värmeljus…

Av Soffan - 28 oktober 2009 08:17

Finurligt att man kan ”arbetsvägra” utan repressalier… fast det kallas då vanligtvis kompledigt och är att se som något positivt… i alla fall idag. Solen skiner och när jag kikar ut ser jag den förhatliga trädgården pysslas om av lejda trädgårdspysslare. Dom klipper buskar, pickar i backen och skrapar gångarna till parkeringen. Att jag sen har ont i skallen och bara kisar… det gör inte så mycket… alltid lika trevligt att se andra arbeta… även om jag bara ser dem i ett dis genom ögonfransarna… jag hör dem bra i alla fall.

Hoppas nu bara på att den stundande caféfrukosten ska göra underverk så jag mår piggelin igen… litar fullt ut på goda mackor och trevligt sällskap…

Av Soffan - 27 oktober 2009 19:19

Det finns dom som tror att det inte blir stökigt hemma om man inte är flera som stökar till… Det är en solklar myt. Det går alldeles utmärkt att stöka till alldeles själv. Har ett alldeles lysande exempel på andra sidan hallen, i förhållande till soffan, rummet som är granne till badrummet… Har ställt till det så illa att jag nog måste be tidigare ockupant om ursäkt… Förlåt M… om du någonsin tänkt dig att hitta något där inne… glöm det… Är rädd att det är där jag får tillbringa en eventuell semester… och varmt lär det ju bli där inne också… utan sol…

Av Soffan - 26 oktober 2009 22:09

Kom just på att man ska vara mycket försiktig med vad man önskar sig… om man inte aspirerar på fröken Sverige titeln och önskar sig fred på jorden kanske... för det man önskar ger eller har inte alltid den förväntade effekten...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards