Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under augusti 2011

Av Soffan - 31 augusti 2011 08:59

Det var defintivit vätskebristen som skapade gårdagens förvirring och glädjeyra över att det är jul... snart... men jag är fortfarande jäkligt nöjd över julklappen. Är nöjd med dagens hotellfrukost oxå, det är bara orken som begränsar intaget. Och det är ju toksmart att äta så där, när det är kaffe o fika, typ nu. Men ska kolla ut på solen och de närmsta butikerna innan jag måste slå ner rumpan på en stol för resten av dagen. Så nu, dags att sätta fart.

Av Soffan - 30 augusti 2011 18:30

Känn ingen stress... men jag har köpt första julklappen idag. Midnatt råder tyst det är i huuuuuusen.... tyyyst i huuuusen.... Känner inte nån en liten längtan inför jul? Lite i alla fall? Eller föresten... är nog säker på att dottern gör det i alla fall...

Hm... lider troligen av vätskebris, kanske därför jag yrar om jul...

Av Soffan - 29 augusti 2011 15:54

Testade ytterligare en ny vägkombination på väg till kontoret idag. Gick så där... men kom i fram i tid. Eller det är ju relativt... men kom som sagt fram. Och eftersom det är måndag så är jag säker på att man få slänga mail, utan att läsa dem, om man tror att de har kommit fel. Skulle det visa sig att jag haft fel, vilket får ses som rent hypotetiskt, och att man inte fick göra så, ja, då kommer dom tillbaka om några dagar, vare sig jag vill eller inte.

Av Soffan - 28 augusti 2011 16:44

Jag borde föresten ha brytt mig mer om "överlevnadschokladbiten" jag glömde i bilen i fredags på lunchen... Den var lixom lite överallt när jag hittade den igen... och punchpralinerna fick vi äta med sked. Dom var ju inte direkt förstörda, hade bara antagit annan form.

Av Soffan - 28 augusti 2011 16:12

Det är tvära kast mellan  sysslorna i helgen. Ena stunden leker jag "koka gris och allt annat som oxå går att tillaga på lilla spisen" med barnbarnet, nästa stund då smyger jag på två blivande hönsmödrar. Lyssnar om det piper än eller inte... men idag pep det, iaf hos en av damerna. Sen plötsligt är jag "ilsken ordf som byter lampor ovan portarna"... varde de ljus... nästa stund igen, då sitter jag i godan ro och väntar på att tvätten ska torka... och det va ju skönt ända tills jag hittade en fästing på lilla vovven. Han blev arg och jag äcklad... kommer nog aldrig att vänja med vid dom där snuskdjuren, vare sig dom bitit mig eller vovven.

Hittade oxå nått skumt i frysern idag när jag letade lingonsylt till blodpuddingen, här ska de minsann bli finmiddag. Kan har varit potatissoppa från studenttiden... Hade ju varit kanonbra om jag märkt buttarna innan dom hamnar i frysen. Men de vore ju för enkelt... nästan lite mesigt.

Av Soffan - 26 augusti 2011 14:54

Har varit en "ringade" kontorsvecka det här eftersom båda kollegorna passade på att ta semester samtidigt. Men nu så, nu är telefonen tyst, i alla fall en av dom... Finns alltså stora fördelar med "sommartid" eller arbetstidsförkortning, även om jag sällan hinner njuta av just den förmånen... men tysta telefonen de kan jag.

Av Soffan - 26 augusti 2011 12:44

Äntligen fredag, inte för att det är slut på arbetsveckan utan snarare för att det är helg, läsa bok i sängen och ha sovmorron, lördagsgodis, tid för barnbarn och små vovvar… och nu mer även en och annan höna. Å just ja, Doris också, den runda kaninen ska ju också pysslas om... medan den gipsförsedde skuttar omkring alltmer för sig själv.

Och eftersom jag nu nått ”halvtid” på arbetsdagen och närapå ligger i kontorstolen och flämtar efter att ha klämt i mig ”2smårätter” från thaien som ligger nästgårds, så ser jag om något ännu mer fram mot helg. Men
man måste ju inte äta upp allt i plastlådan heller, men hade jag inte gjort det så hade jag kanske inte varit så här ljuvligt mätt. Så nu gör det inget att jag glömde överlevnadschokladbiten i bilen…

Fick ett efterlängtat paket med posten igår oxå, ett Saltsjöbadsodjur i miniatyr, blå och grann.

Nä, nu är det dags att klunka i sig sista slatten av Trocaderon och sätta fart... så jag hinner de jag tänkt idag.

Av Soffan - 25 augusti 2011 11:26

Om man bortser från borttappad pinkod till mobilen och rovfågelattack i hönsgården så gick gårdagen alldels utmärkt. Den nu mer gipsförsedda är hemma och väl installerad med fjärrkontroll, kaffekopp och fotpall framför tv. Att sen själva rovfågelattacken gick bra var verkligen inte min förtjänst, berodde snarare på grannen L´s snabba ingripande, vilket hjälpte upp situationen i allra högsta grad. Jäklars vad vi sprang… Ingen förlust av liv, vare sig bland de tänkta offren eller angriparen själv… vilken var fridlyst. Så inga rättsliga följder är att vänta för vår del heller.

Kan ändå inte fatt hur jäkla snabb fågeln var när det snyggt dök upp bara nån meter över våra skallar och snabbt som ögat seglade in i själva hönsgården. Den var så när att vi nära på fick mittbena, vilket inte säger lite om hur nära den var med tanke på att grannen L har nått som närmast kan liknas med gamla tiders tuppkam...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards