Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under januari 2014

Av Soffan - 31 januari 2014 11:59

Så där ja, ordningen är återställd. Har nyss vaknat, tog nära 28 timmar att ta sig från stranden till järnvägsstationen på hemmaplan. Sanden mellan tårna har bytts ut mot toppluva, vinterkängor och snö... och jag klagar. Självklart är sand bättre...


Livet utan internet har varit nyttigt och vilsamt. Ska givetvis nu genast, eller så snart jag bara orkar, återställa balansen. Har massor att ta igen... eller inte. Skulle tro att det mesta är ungefär som tidigare, men några få undantag. Men först, längtar mig grön efter barnbarn och barn. Lite frukost i magen bara sen så... då drar dagen igång på riktigt.


Kanske jag även kan få till en o annan bild här oxå, ifall nu nån vill se annat än snö...?

Av Soffan - 15 januari 2014 10:37

Ont i huvet, men komposten är nu där den ska. Knäppena på väskan är stängd och när allt var klart kom jag på att.. hm.. tandborste kan ju vara bra att ha. Alla blommorna har badat och lilla hundens senaste återvinningsfinfördelning är ihopsamlad och slängd. Kasserade kläder, som ej platsat, har åter gömts undan i sina gömmor. Till sen, en annan gång.


Åh just ja, laddaren... suck, jag blir aldrig klar.


Borde en massa mer saker, men nu får de vara nog, ska bara duscha, sen så. :)

Av Soffan - 14 januari 2014 20:59

De gjorde inget att jag glömde läsglasögonen hemma när jag skulle gonattläsa pixibok för barnbarnet; Bo åker på semester... för hon kunde den utantill. Förklarade allt om flyg och köande för mig. Så nu vet jag. Vet en till sak, jag får inte tappa bort min kanin, om nu en kanin skulle följa med mig. Får tänka på det i morron. Men först packa... i morron. Kollar nog Big bang theory i stället, speciellt med tanke på att jag nästan missde Hart of Dixie. Men diska måste jag, så blommorna kan bada en stund, för framtida välmående.

Av Soffan - 14 januari 2014 14:36

Malariaprofylax och IKEAmat i magen och jag gör mitt bästa att vräja mig mot stödstrumpangreppen... Vadå gammal?

Av Soffan - 13 januari 2014 19:12

Är tydligen inte stressad nog, än, och kan alltså inte packa, äter NonStop i stället och nu kliar det. Som vanligt alltså. Har ändå, trots allt, fått igång tvättmaskinen. Men det hjälper föga då det är sommarkläder som ska packas, på nått sätt.


Ska vila en stund och planera, kanske går det bättre om några timmar, eller i morgon.

Av Soffan - 12 januari 2014 19:56

Minus tretton, inga vantar och skapligt djup lätt fluffig snö... då passar jag på att tappa bilnyckeln, bara för att jag kan. För nått annat skäl kan ju ändå inte inte finnas, eller hur? I övrigt en fin tur till skogen med god frukost och varm bil, på beskostnad av frysande hönor. Tänker inte utvecka detta. Känner mig ond nog ändå.


Laddar lite för nästa vecka oxå. Resväskorna är redan framletad och jag har en plan. Ännu så länge bara i tanken, men jag har ju hittat min bikini och shorts, så jag ligger bra till. Julen är nermonterad men det känns ju mest bara trist. Hade vart fint med en vit jul, som nu.

Av Soffan - 11 januari 2014 21:06

Soffläge med varmaste filten och tjockaste frottésockorna, en rulle Center och Harry Potter på tv. Vi har en rätt bra kväll, lilla vovven o jag.


Mysigt att hänga en stund me barn och barnbarn oxå idag. Blir repris i morron, i enlighet med skarp beställning från barnbarnet. Undrar vad hon har på gång, om det är legobygge eller skidåkning som är på agendan.

Av Soffan - 11 januari 2014 18:49

Helt obegripligt kallt ute idag. Är ju inte van vid minus och snö, stora mängder snö. Men har jobbat mig lite varm, lite tidigare idag genom snöskottning, men nu är det värre. Har varit på lokal och ätit finmiddag och frusit så jäkligt att det var en himla tur att tallriken var brännhet. Med mig hade jag bästaste lilla barnbarnet som åt så magen vart trång och dottern som var klokare och åt lagom. Alla var vi i alla fall matnöjd, men som sagt, attans va jag frös.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards