Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under augusti 2014

Av Soffan - 30 augusti 2014 20:39

Det är bara syskon som får komma och besöka de nyfödda vid BB... men medföljande mormorar o morfarar kan ju inte hindras från att tjuvkika. Naturligtvis är den lille gossen helt bedårande och sötast i världen, på riktigt. 

Av Soffan - 30 augusti 2014 13:26

Gårdagen kan jag nog räkna in till den absolut uslaste jobbdagen någonsin, alla kategorier. Kan troligen inte nånsin bli värre... eller jo, om samma sak händer på måndag, vilket gud förbjde... då säger jag nog upp mig och satsar att få jobb som tomglassorterare. 


Men även en skitdag kan blir bra - om rätt förutsättingar ges. En gravid dotter kan vara en sån god förutsättning... och igår kväll föddes mitt andra barnbarn. Lycka!

Av Soffan - 26 augusti 2014 21:01

Mardrömmen är fortsatt verklig MEN jag har nu endast 31 olästa jobbmejl kvar i inkorgen. Antalet papperslappar på skrivbordet är desto fler... Hm... undrar om jag inte ska be vår städtjej att värda lite när hon är här nästa gång... korsdrag lär ju ska vara bra... 

Av Soffan - 25 augusti 2014 03:36

Vaknade grymt för tidigt idag. Är ännu ej helt övertygad om att jag vill stiga upp till ännu en arbetsvecka i galenskapen tecken. Inte ens den under natten inkomna lönen övertygar mig riktigt... Vänder nog på mig och försöker somna om. Kanske är de senaste veckorna bara en kass dröm... hm... mardröm.

Av Soffan - 17 augusti 2014 21:23

Har funderat lite mer över det där med att det troligen luktar hundmat i kontorskylen... känns inte lika kul nu, eftersom jag nyss kom på att det är tårtdag i morron. Fast det spelar nog ingen roll, lär ändå inte vara så muntert där i morron, så även hundluktande tårta kommer nog att glädja. Föremålet för tårtan gillar ju dessutom hundar. 

 

I övrigt är sinnet lika surt som vädret. Finns nog minst en miljon grejer jag hellre skulle göra i morron än att åka fyra mil halvt norrut. Det som väntar är...tänkte här räkna upp alla olika tänkbara tillstånd som människor kan befinna sig i, när man kollektivt är arg och kränkt. För det är det man verkar vara. Man har rätt till en massa olika saker, man ska ha och det ska bara finnas, även om man aldrig själv tänkter nyttja tjänsten. Har verkligen ett svart litet regnmoln ovan skallen idag... Men nu slutgnällt, haft en god sov-och matdag i skogen hos far och träffat barnbarnets senaste vän, den busiga lilla Furuviksapan och avslutat dagen med grillning me gannar, andras barn och vänner. På det hel taget, en bra dag... om det inte vore för det tårframkallande usla svarta efterhängsna molnet... 



Av Soffan - 16 augusti 2014 21:37

Vilken toppenkväll. Jobbade några timmar, de mesta vart fel, eller fel o fel, det fattades underlag så jag kunde inte göra rätt, utan får nu göra om, en annan dag. Blev trött, åkte hem, hade glömt rutan nere på bilen och det spöregnade, blev ännu tröttare och nu vaknade jag. Glömde blöt och frusen. Hann i alla fall med ett samtal från barnbarnet som varit till Furuvik idag.


Fast lite roligt är det allt att jag fått kylskåpet på kontoret att stinka blöt hundmat... mindre kul är att det ser ut att regna nu lagom när det är dags för kvällsprommis.

Av Soffan - 16 augusti 2014 07:31

Drygt det här med låtsaslediga helger... Redan innan kvart över sex i morse var lägenheten i ett tillstånd av kaos. Hann med att riva ut allt som täcker golvet i "gåingarderoben" innan jag såg att lilla hunden bara stod och stirrade på mig, slokande. Han är mycket piggare och bättre i ögon sen trasiga tänderna drogs ur i måndags, men morrontrött, de är han allt fortfarnade. 


Men det där med kaoset; det blir ett par vändor till källarförrådet och tippen, sen är det nog ungefär som det brukar vara, dvs ett trivsamt, men ofta irriterande, vardagaskaos i hela hemmet.  


Åh, kan inte koncentrera mig alls. Hunden står jämte mig och gnisslar, med en liten löjlig tygsköldpadda i munnen... manligt så de förslår.

Av Soffan - 12 augusti 2014 20:43

Livet som planerare är inte så där överdrivet kul just nu. Lönen står sig definitivt inte i förhållande till "lidandet". Men om man gillar uppmärksamhet i media, så är allt rätt. Synd bara att alla är så arg. Inte bara föräldrar utan även rektorer, kommundirektörer och en skvätt politiker. Men undrar hur mycket de skulle engagerat sig om det inte varit valår?


Dessutom, ve o fasa, så har jag nyss fått en jäkligt långdraget och rent ut sagt, ett jävla sendrag i vaden. Hur kan jag ens få sendrag? Måsta man inte göra något fysiskt för att få det? Eller är det näringsbrist? 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards