Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under februari 2016

Av Soffan - 24 februari 2016 19:17

Det är helt galet... två timmar komp... och julen är HELT borta från hemmet. Finns nu inte tillstymmelse till något juligt, tomtigt eller rött, inte i hela hemmet. Eller joo, barnbarnet har granen kvar i dockskåpet, men där får det vara jul året om, tycker jag, o dessutom står granen på en påskgrytlapp... så det är påsk där oxå. Hennes "hem" är så att säga redo för alla högtidligheter. Märkligt vad några timmar ledigt kan ge positiv energi och ork att göra hemmapysselgrejer. Har ju till och med bytt gardiner, o det är stort. Har nu egentligen bara en sak kvar och det är ljusslingan på balkongen. Men det är ju så jäkla kallt om fingarna ute utan vantar, så den får sitta ett tag till. 


Men även om jag är nöjd med eftermiddagens insats, så tror jag ändå katten är gladast. Nu kan hon kolla ut genom köksfönstret utan att det är störande gardiner i vägen. 

Av Soffan - 20 februari 2016 09:07

Har frukostlördagsmys framför tv i dag. Hittade några halvt frystorkade skivor russinförsedd vörtmacka i frysen. Kunde inte bli bättre start på dagens dag. Tvättmaskinen snurrar, nya grannen river ut allt löst ur lägenheten. Jag är bara lite avis... men min tid kommer, kanske. Ska bara bestämma mig för vad jag vill, först. Kvärnum eller IKEA... svår val. Gröt resten av livet eller fortsatt utelunch, typ. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards