Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juni 2010

Av Soffan - 30 juni 2010 19:28

Läste just att man hittat den död mus ibland plockgodiset, nånstans… vill inte veta mer än så… Har inte bestämt mig än för hur jag ska känna inför just den döden… Naturligtvis är det synd om musen… Men vad är värst; att det låg en död mus i godiset eller om musen dött av godiset?

Av Soffan - 30 juni 2010 18:12

På 13 minuter klarade jag av det som tagit nära fem år att besluta… Kaklet är beställt och jag är nöjd men jag har köp bilar som varit billigare. Sen ska det upp på väggen också… men de är nästa projekt. Väl hemma har jag tvättdag, idag igen… och idag lyckades jag räknat rätt på tidsåtgången för en 40 graders med fyra minuters marginal tills vattnet stängdes av. Kul att vara på topp, ibland. Dagen har inte riktigt varit så för övrigt. En av de få myndigheter jag inte framfört klagomål hos idag är Polisen, som faktiskt visade sig vara ”skyldiga” till delar av mina jobbproblem idag… och Trafikverket, för dit fick chefen ringa i stället.


Och sedan något upprörande… har inte badat än men Ellos höstkatalog damp ner i postlådan idag… Dags att bli sommarstressad, eller?

Av Soffan - 30 juni 2010 11:55

Festivalbandet sitter på armen sen igår och jag beställer asfalt och stänger hållplatser för glatta livet. Men det händer nått skumt utanför fönstret… regn… och vem hade bett om de då? Men de ska ju bli varmt och fint i helgen så varför bråka om vädret idag… tror snarare att jag ska ge mig ut på, om inte tigerjakt, så i alla fall… kakeljakt.

Av Soffan - 29 juni 2010 22:18

Hade föresten bjudit ut mig att hjälpa till med lite hemmapysslande idag… men de var trivsammare att sitta på köksgolvet och underhålla lilla G i stället och låta M ränna omkring och dona med sitt. En alldeles lysande arbetsfördelning, tycker i alla fall jag. Och på tal om arbete… nu är det inte många dagar kvar…

Av Soffan - 29 juni 2010 20:42

Tvättmaskinen är laddad… och det känns i hela kroppen att nått plagg inte kommer att komma ur ”badet” med sin färg i behåll… blandade lite för friskt. Slarvigt och amatörmässigt… men det är så tråkigt att handtvätta.  

Av Soffan - 28 juni 2010 22:38

Och så har jag tagit livet av balkongblommorna… Dags för fas två; nyinköp, plantering och nya friska tag med vattenkannan.  

Av Soffan - 28 juni 2010 22:01

Fick besök på kontoret idag av lilla M och G och därmed sällskap ut och handla en massa bra saker. Har nu fått bekräftat att det ibland är bra att vänta, vela och inte kunna bestämma sig… Tavlorna jag tittat på i över ett år och som varit för dyr, kostade precis lagom idag… faktiskt till och med mindre än lagom… Tror M och G oxå är nöjd med sina fynd... för rea gör det alltid lite roligare att handla...

Av Soffan - 27 juni 2010 19:13

 Har en godisgömma i kylen… inget jag försöker dölja eller glömma utan det är något jag i allra högsta grad är medveten om… men tack och lov får jag ibland hjälp att decimera innehållet något…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards