Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under september 2013

Av Soffan - 30 september 2013 20:42

... och nu vet jag hur mycket linnet kostade som jag fick inne på Femminile... och det var mycket. Ska absolut ge den butiken lite mera tid nästa gång.

Av Soffan - 30 september 2013 19:09

Nu när jag ska till o packa ångrar jag att jag inte köpte den halv rosa tröjan oxå på Femminile, den som jag valde mellan när jag köpte den bruna, eller kanske till och med den blå tröjan som jag bara kikade på. Skulle vart fin den med, men till jeans. Var dessutom så stressad och sent ute innan stängning att jag knappt tackade för linnet som jag fick... Måste bli ett besök igen, snart.

Av Soffan - 30 september 2013 18:40

Varit rätt låg hela dagen idag; yr och ont i huvet och idel motgångar. Men det är väl sånt som stärker? Eller hur?? Om inte så ligger jag lite risigt till just nu. Saknar så att säga medvind... saknar däremot inte en dyr tröja. Till mitt försvar kan jag bara säga; den va fin.


Resten av kvällen ska ägna åt att titta på min fina tröja och sura, vanligtvis gillar jag förändringar, men idag är jag inte säker... ska prova mina nya byxor oxå, så jag vet om jag kan ha dem innan det är skarpt läge.






Av Soffan - 28 september 2013 20:08

Snipp snapp snut, så va filmen med Nicke Nyfiken slut. Barnbarnet kraschade i sängen, i raketfart. Tror hunden har lagt sig för kvällen oxå. Känner mig rent av lite övergiven nu när jag kollar på Transformers på sjuan. Men ska väl klara det oxå. Började ju annars på en ny bok igen i går, Värt att dö för av Lee Child, så det går nog bra det här.

Av Soffan - 28 september 2013 09:13

Sol eller inte? Tror dagen har svårt att bestämma sig idag. En som däremot visst vad han ville var lilla hunden. Han jagade upp mig tidigt i morse, riktigt tidigt. Pigg, glad och oerhört störande. Men han sover som en stock nu... jahaaja, till reklamen damp ner i postlådan.


Barnbarnet har påbörjat en önskelista. Inte för att hon egentligen vet vad det innebär - men - hon hittade en pyttleliten bilderbok över vilka prylar man kunde köpa till sin Petra-barbiedocka för... hm... troligen 20 år sen och nu vet hon precis vad hon behöver. Jag däremot, tror faktiskt inte att Petra finns som docka längre. Dags att googla... och äta klar den något försenade frukosten.

Av Soffan - 27 september 2013 14:53

En jobbvecka har gått och jag är så jäkla positiv att jag nog är farlig för mig själv. Solbrännan börjar bleka men minnet av värmen lever kvar. Glömde hunden i morse idag bara, annars inga andra tokerier.


Har inte varit över till andra sidan, Norra backa, för att handla, ännu. Tror jag hoppar över det tills vidare oxå. SKa istället försöka styra upp lite hemma under helgen. Barnbarnet påstod igår att man inte fick ha så många blommor inne som jag hade just nu. Så det blir alltså till att tillfälligt fosterhemsplacera ett antal storvuxna pelargoner nu under helgen och böka plats i fönstren åt dem som ska stanna kvar hemma. Hon har egna projekt på gång som kräver yta hos mig, så det blir till att göra som hon säger.


Men nu, fika, ca 30 minuter efter alla andra. Men som sagt, de kostar att vara på topp och svara i telefon hela dagarna. Snällt!

Av Soffan - 23 september 2013 20:23

Den som jobbar hårt, den kan få följa med och köpa nya fina byxor tillsammans med barn och barnbarn, åt sig själv, i brun manchester... dom swischar så fint när man går. Swisch - swisch - swisch... Undrar om man kan hitta en stickad slipover oxå, med stjärnmönster i brun-gul-orange? O en polotröja, fast inte i banlon...?

Äh, mina nya byxor är jättefin, mjuka och sköna, så nu gäller det bara att hitta nått fint att ha till oxå. Men de ska väl inte vara nått problem. Barnbarnet kom inte hem tomhänt hon heller, eller snarare tomfotad. Hon är nu redo för kallare dagar, om fötterna, men det är inte jag. För jag kom just på att jag slängde mina riktiga vinterskor i våras...

Av Soffan - 23 september 2013 14:27

112 "objekt" och 74 olästa mejl... dvs jobbar hårt idag, är så glad att jag ligger i fas, så att inte antalet inkomna mejl ökar i snabbare takt än jag hinner jobba undan de redan inkomna.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards