Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under augusti 2015

Av Soffan - 30 augusti 2015 20:14

Bytte just kanal, till Kristallen 2015, skrattar så jag gråter, dreja verkar vara... besvärligt...

Av Soffan - 30 augusti 2015 18:11

Om man nu nödvändigtvis måste tappa bort glasögon, så lovar jag att det underlättar att ha andra glasögon på när man ska leta. Tog mig tre veckor att hitta dem jag senast förla. Nu hittade jag dem kanske inte på det enklaste stället; i säcken med grejer som ska köras till återvinningen. Plötsligt drabbades jag av separationsångest till en väska som genomlevt många år och resor med mig och vände upp o ner på säcken. Väskan jag hittade glasögonen i är ful och kass men ändå praktisk, utom när det regnar, och det är naturligtvis i den man förlägger glasögon.


Men som sagt, jag har letat och senaste dagarna har jag haft mycken tid att leta, mellan host- och sovpauserna. Tack o lov känner jag mig piggare nu, för morgondagen vill jag inte missa. Så laddar för jobb och båttur och håller tummarna för sol. Ville föresten inte missa gårdagen heller. Yngsta barnbarnet firade sin första kalasdag, och jag smög mig dit, visade sig att jag inte var ensam smitthärd. Tror nästa samtliga som var på plats hostade och nös. 

Av Soffan - 24 augusti 2015 21:28

Tänk att det är så här varenda kväll, att nån har fyllt diskhon med vatten... och tänkt att jag ska diska. Vilket är ungefär lika kul som förra veckans fästing...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards