Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under februari 2015

Av Soffan - 26 februari 2015 10:13

Undrar vad jag ska göra idag då, nu när jag är hemma för VAB? Vad jag nu än bestämmer mig för lär det göras på golvet verkar det. Har problem att hinda den nypoererade hunden från att hoppa, kan jag sitta i soffan - då kan han oxå... fast inte. Han ska hålla sig på golvet, inte hoppa inte busa eller springa. Men tack vare bokrean så är jag ju förberedd... eller om jag ska kolla klar på påbörjade tv-serien... är ju bara 32 avsnitt kvar att se innan jag är ikapp... eller glo på skidåkning, eller nu hoppar dom visst. Undrar om dom är längre tid i luften än på backen... innan hoppet lixom är klart? Det är föresten läskigt högt upp dom är, när dom startar. Fick ju svindel och fick blunda när jag skulle ta mig ner i översta trappen i glaskuren, den som är ovan där dom hoppar ut, men innan hissen, som alltså slutar där dom hoppar. Men ovan hoppstället finns alltså en utsiktsplats och de var där jag var. En kass förklaring eller beskrivning av hopptoren i Falun, men högt va de. Det räcker med det. 

Av Soffan - 25 februari 2015 22:03

Den lilla killen me tratt o rosa halsband, är lätt yr, men hungrig och det får ses som ett gott tecken. Han fixar att dricka vatten, viktigt efter operationen, trots tratt... och pinka, de kan han minsann nu när stenarna är borta. Annat vare i helgen. Stackars liten. Turligt nog har han nog inte fattat vad som mer har hänt honom när han sov. Håller tummarna för en smärt- och kräksfri natt - med god sömn. Åt oss båda, om jag nu får glida med i önskan.

Av Soffan - 25 februari 2015 15:48

Hann med bokrea innan lunch, vilket var tur... eller inte, en del "nödvändiga" böcker vart det i alla fall, suck... för nu är det dags att hämta lilla vovven på djursjukhuset. 

Av Soffan - 22 februari 2015 18:27

Tvätta - städa - diska - slänga saker... de e grejer de. Urk... usch o fy. Är så himla trött på saker som alltid är på fel ställe eller inte ens borde finnas i mitt hem, alls. Varför, jag säger bara varför, spar man, eller dvs jag, på kläder som är urvuxen och aldrig kommer att bli använd igen? Eller jeansen me hål på, jag kommer ju aldrig att laga dom, nånsin. Har samlat en ansenlig hög, som hunden bevakar, på golvet och som ska iväg. Snarast. Lite till tippen och lite till tatillvara. Såg att det fanns en sån bytta vid återvinningen oxå, så inga tider behöver passas för att bli av med grejerna. Och skulle jag ångra mig, så då är kläderna verkigen borta, vet ju lixom inte var dom tar vägen, så det går ju inte att köpa tillbaka dem... som man annars kan göra. 


Helgen har varit en sån där lagom halvledig myshelg, inte jobbat, bara jagat på med diverse grejer.. och läst, massor. I fredags var det finjobb i Falun, på skid-vm. Saknar att se folk när jag jobbar, i alla fall fler än bara kollegorna. Eller dom är ju naturligtivs inte bara... men ändå. Och idag; sortera och städa. Kollade mina pelargoner idag oxå, dom är... hm... sliten. Men än värre, lilla hunden är inte så pigg. 

Av Soffan - 16 februari 2015 20:36

Mali, Köpenhamn, försvarspolitik, kollektivtrafik och bäverdammar. Är i Idkerberget och jag ser inte ut att bli kvar som gisslan på grund av kass tidtabell. Verkar att vår försvarsminister hjälper mig genom att prata JAS och ubåtar. Och gamla granatkastare...

Av Soffan - 7 februari 2015 15:08

Urk, om jag inte visste det eller ens anade det, så vet jag i alla fall nu; jag gillar inte pirog me spenat... 

Av Soffan - 7 februari 2015 13:03

Tänk vilken fantstisk tid det kan ta att sitta på golvet och sortera serietidiningar- och magasin som samlat av sig självt under i alla fall minst 40 år! Känner verkligen hur väl jag förvaltar min lediga dag när solen skiner och takdroppet jobbar på som bäst... 


Hemmet är så att säga fortfarande i en röra. Kanske till och med en smula värre nu än för några timmar sen. Inser oxå att jag sorterar lite oväntat; Lilla Fridolf ut - alla andra serier kvar. Undrar vad Lilla Fridolf gjort för ont? Åh, suck... julgardinen sitter kvar upp i köksfönstret. Hur ska jag bara orka???

Av Soffan - 7 februari 2015 11:40

Att vara ägd av mig innebär alltid ett visst stressmoment, idag värre än vanligt. Papperskorgarna fylls, tatillvarakassen är snart fylld och dotterna kommer att bli så trött över alla saker jag letar fram som är hennes. 


Dessvärre kommer inget att lämna lägenheten idag, men högarna som ska ut, ökar och byggs ständigt på för varje skåp jagöppnar och låda jag drar ut. Fick föresten en lådfront i handen nyss oxå. Hade visst lassat i alltför mycket i lådan. Men det gjorde det bara lättare att ta beslutet angående byrån, den ska oxå ut, men till tippen, och innehållet i låda oxå, eller i alla fall det mesta.


Men solen gör det svårt att fortsätta röja här inne. Det blir dessutom inte finare utan bara rörigare. Men det lär väl vara lite kaos innan de blir ordning?

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards