Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under maj 2012

Av Soffan - 31 maj 2012 16:11

Tror det är lämpligt att göra en lite rättelse... är nog troligen 505 000 personer o en hund vid namn Ramsey som blir putt annars. Jag är i Hamilton o ingen annanstans. Men igår, då var jag annanstans för då var jag i Toronto.

Uppstiging tidigt på morron med rask promenad mot bussterminalen. En timme senare, ungefär, avstigning i Toronto vid en grymt stor tåg-buss-station.

Hann med miljoner saker i miljonstaden, till det mer udda hör en baseballmatch. Toronto vann för övrigt... men baseball... öh... de är ju brännboll!? Publiken jobbade mer, än dom på plan, för att jaga alla bollar som hamnade lite varstans i publikhavet. Oavsett en toppendag och jag höll mig på marken, vart inget högt torn. Vart turistbuss o en tur med båt istället... och Hockey Hall of Fame... o många många andra saker.


Men nu, nu är det dags för Cambridge... och i morgon Stratford o teater. Men det är först i morron det....Ha de nu bra, många kramar... //A





Av Soffan - 30 maj 2012 04:29

Tisdag och skapligt sent på kvällen. Är "hemma" igen, denna gång i ett galet sött hus i Hampton hos Kate och Ian, efter att ha varit heltidsturister under en heldag. Niagara Falls stod på dagschemat, så vi for dit "tidigt" i morse, måste ju ha sovmorron oxå... och där gjorde vi allt, eller inte riktigt allt, men jag tog mig i alla fall upp några hundra meter i Skylon Tower. Viktigt att påpeka är att jag tog mig upp i utanpåliggande glashissar. Både upp och ner... utan tårar.

Det fanns nog egentligen precis allt där, allt från vattenfall till Draculas slott, typ. Och så fanns det en mängd andra turister, men de kunde vart värre. Betydligt värre. Inget köande eller trängsel och tack och lov inga självmordskandidater som tog ett dopp vid fallen. Har hänt flera olyckor senaste dagarna, men de slapp vi tack o lov idag.

På schemat för morgondagen står Toronto. Bilen får stanna kvar i Hampton o det blir troligen buss eller tåg, nått kollektivt i alla fall. Och även där finns ett torn att "bestiga"... suck. Tar på nerverna det här...

Av Soffan - 28 maj 2012 15:26

God morgon... klockan är halv tio, frukosten är avklarad och det är varmt, och det lär ska bli varmare. På tv säger de nått om upp mot 40 grader... o kanske lite t-storm mot kvällen. Men vi får väl se. Håller på att packa ihop oss mot bilen och är nog redo att lämna Dino på Knights Inn, på Dundas Street, London, Ontario om någon timme. Jag är ganska klar för avfärd, men det innebär inte att vi är det ändå. Bilen måste packas om en smula och ja, det tar nog ett tag. Men vi ska lämna rummet innan elva i alla fall. Så jag kollar på tårtbakarprogram på tv medan jag väntar på Å. Det bakas tårta med syrsor i... hm, nått som skulle passat, nu mer avlidne, Pentagon kanske?


Skulle faktiskt hellre föredra en jordgubbstårta hos far idag, som dessutom fyller år. Stort GRATTIS på födelsedagen. När vi väl kommer iväg ska vi fara mot Hamilton, osäker på stavning, men det låter så iaf... det ligger söder om Toronto men österut, typ. Borde kolla på en karta innan jag uttalar mig. Men den har jag packat ner.


Planen för kommande veckan är lite vag... men teater i Stratford på fredag ska bokas, ett litet problem är bara att bokningsfolket strejkar... men det löser sig förhoppningsvis. Förra veckans köpförbud är hävt och påverkas fortsättningsvis endast av "vikt". Att jag sen inte behöver något, är rätt oviktigt... hm, ja,ja... Nu verkar vi vara på gång, för det är min tur att borsta tänderna och samtidigt bära väskan till bilen. Jepp, vi är redo för nästanavfärd...


Hej o kram för ett tag

Av Soffan - 28 maj 2012 03:27

Dunder o brak, det har åskat idag och en skvätt regn kom det oxå. Men det behövdes verkligen. Allt gräs o annat "grönt" har blivit brunt på bara en vecka och det brinner rätt bra längre norrut. Missade en hockeymatch idag... men hittade istället en fantastisk djuraffär. Den skulle gjort lilla vovven riktigt byxis... en publik frisersalong, o de va en hel del vovvar som inte gillade att bli klippt. Så han kanske inte är så bångstyrig i alla fall. Problemen beror nog mer på mig o att jag ständigt tappar glasögonen...


Mors dag firades för övrigt på Pizza Hut me lagom stor ananaspizza och brownies. I morgon är planen en tidig uppstigning och färd i riktning nordväst. Slutmål är okänt.


Men nu är det sena kvällen igen dvs dags att sussa så sött.

Av Soffan - 27 maj 2012 05:17

Min dator protesterar vilt över mina försök att korrigera tiden. Verkar vägra acceptera att den befinner sig sex timmar i sidled... men strunt samma. Det är iaf jag som har kontroll över av o på knappen... så de så. Har tidigare mumlat nått om att allt är så stort här. O nu har jag även fått en annan "fördom" bekräftad... även bröllop är stort här. Men även om tårtan var galet god o vacker, så är en jordgubbstårta alltid bäst o kanelbullar o drömrulltårta. Är nog tur det är dags att sova, tror klockan är halv tolv eller nått sånt. Annars hade jag nog ändå krävt ett besök på Starbucks eller nått liknande för nått sliskigt sött och varmt. Börjar få dåliga vanor, kaffe varje dag kan aldrig vara bra...

Av Soffan - 26 maj 2012 17:02

Klockan är ca 11 på morron... Fick just ett meddelande, ett foto på ett nästan tomt hem. Önskar att jag var hemma och kunde hjälpa till med det sista i flytten. Längtar faktiskt hem en smula... Behöver krama om barn o barnbarn, o busa me lilla vovven för att må absolut bäst verkar det. Trots att man få giftfärgade söta flingor till frukost och marmelad o jordnötssmör, till allt.


Vädret är "sådär" idag, ingen klarblå himmel utan lite grådassigt o mulet. Värmen håller i sig, o läste nyss på expressen att det är varmt o gott hemma oxå, skönt o rättvist.


Gömde berätta tidigare att vi varit på kändisspan när vi var i Ottawa. Hon vars hem vi bodde i där, jobbade tidigare som kiropraktor vid den stora hockeyarenan och hade på så sätt lite koll på var "våra" svenskar bor. Så vi va på span o tittade på Daniel Alfredssons lilla anspråkslösa hem... en o annan fin bil hade han oxå.

Av Soffan - 26 maj 2012 15:17

               


Lite hoppigt och rörigt bland bilderna, kanske gör om o gör bättre en annan dag. Men först lite Ottawa och sen glass i USA o så vår "nya" bil... fortsättning följer...

Av Soffan - 26 maj 2012 04:22

Fredag kväll, klockan är nog ca 22 och vi är tillbaka i vårat tillfälliga hem i London. Bilen, denna gång en vit Malibu, är parkerad utanför dörren. Spindlarna är på plats i fönstret och magen är absolut full me mat, av alla tänkbara sorter. Bröllopsrepetitionen gick bra, inser att jag har noll koll, och att det känns bra. Kyrkan är liten och det mesta verkar vara rätt olikt en vanligt traditionellt svenskt bröllop, tror jag. Har inte så bra koll på det heller... Börjar däremot få koll på var man äter frukost, ute... och bästa pastan... och tja, allt annat man kan äta. Utbudet är grymt. Och på tal om grymt, smygprovade klänningen i morse, och det blir klänning i morron.

Planerna för morgondagen är spikad, blir inte så mycket mer än kyrkan och fest efteråt... eller frukostplanerna är ju inte klar än. Hoppas på pannkakor... haha...

I morron, eller kanske snarare idag, har nog inte koll på det heller... men jag tror det är nu, snart, som jag får finfrämmande i mitt hem av M, G och P. Så... - Välkommen o känn er som hemma! Jag lovar att inte kräva helgfrukost varje morron när jag väl kommer hem.

Föresten så lär det visst ska vara ovanligt varmt här just nu, för årstiden... så alla går och väntar på det stora åskovädret... Håller tummarna för att vi slipper, tycker det är skönt ute, även om det blir lite svettigt. Är i så fall värre med AC överallt, blir kallt om tårna och svidigt i ögonen. Men nu, blire tack o go natt, dags för några timmars sömn. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards