Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Soffan - 23 november 2011 21:14

Kunde inte låta bli... utan nu står adventsstjärnan i köksfönstret... och en i sovrummet... och nya grankvistarna med lyse återfinns på balkongen. Jag är redo för advent! Eller nja, fattas en stjärna i vardagsrummet och nått fint i dotterns gamla rum. Men sablans va kallt det var ute nu, blev iskall om fingrarna när jag linda grangirlangen runt balkongräcket. Så även om jag inte är helt redo, så är jag mer redo än tidigare år för advent, ligger nog nära en hel vecka före i tid...

Av Soffan - 23 november 2011 17:45

Så bra det känns när man kan få skriva ihop svar på inkomna frågor och bjuds på tillfället att använda ord så som; synpunkter, således, inkommit, beräknat, verkställa, givna ramar och slutligen avsluta med ordet… hänskjuta. Hm... tror faktiskt att det var första gången jag nyttjade ordet hänskjuta i ett kundsvar… eller nu var det faktiskt inte en enskild kund som skulle få svar utan en, ovanligt okunnig, politisk förening som ställt en mängd frågor eller snarare anklagat mig för att göra ett dåligt jobb. Oavsett är det kul att få skriva och svälla ut på detta sätt och jag jobbar ju dessutom oftast bara på beställning… så just min arbetsinsats i anklagelsen, är det inte fel på. Har snarare lyckats bra, kan nog drista mig till att säga, ovanligt bra till och med.

Annat nyttigt jag gjort idag är att boka teaterbiljett och köpt en pulka…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards