Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Soffan - 12 november 2011 22:25

Kan inte smälta det där med... med ”fantasi förutse och förebygga olyckor”... det är verkligen ett sätt att frånta folk eget ansvar. Kan man föreslå utegångsförbud vintertid mån tro?

Men har faktiskt gjort annat idag oxå än att fundera över snö, som ännu inte trillat ner. Har ett pågående ommöbleringsprojekt på gång, och så var det de där med tapeter. Gjorde ett tappert försök tidigare idag, men ”tycket” spretade så fasligt att jag inte ens har valt färg. Och än mindre om det ska vara mönster eller inte. Men varför oroa sig, jag har ju en hel vecka på mig att bestämma mig, minst. Ska nog ta och följa lilla vovvens exempel, ska ta och sova på saken. Kanske närmar jag mig ett beslut i morron... eller inte. Och om inte annat så har i alla fall påbörjat önskelistan till tomten... för att ge en till dottern verkar osäkert... den retstickan. Åh, just ja, fiskarna mår bra.  

Av Soffan - 12 november 2011 16:56

Fastighetsägare ska med ”fantasi förutse och förebygga olyckor”... FFFF annars finns risk för åtal för ordförande... suck... och som om det inte vore nog med det så börjar jag få ont i halsen. Tycker ändå att jag vart en god ordförande idag som har märkt upp samtliga motorvärmare med siffror, lite lagom lekisverksamhet... och köpt en ny städmopp till tvättstugan, som jag även hänger i nu på eftermiddagen. Det där med FFFF är föresten extra viktigt när det är vinter. Då ska jag kunna förutse var mina, ibland förvirrade, grannar kan halka, om det bär sig illa. Undrar om det ingår att fundera ut extra plågsamma bestraffningar för den som stör min nattsömn också?

Har inte bara varit ordförande idag utan jag har även varit dryg kund på Granngården... haha. Men tjänade nästan en hundring på det... och nu har vovven klippta klor och mat.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards