Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Soffan - 17 november 2011 21:26

Skoj att få brevet med pensionsprognosen idag... glädjer mig verkligen åt att jag ska få 359 kr/mån av min arbetsgivare när jag blir 65 år. Kommer att leva som en prinsessa... Och skulle jag nu inte få ekonomin att gå ihop, trots dessa slantar, då förlitar jag mig på morgondagens horoskop. Verkar att morgondagen kommer att bli alldeles extra på de flesta fronter... Expressens horoskop utlovar nämligen att jag kommer att överösas av ”kärleksfulla ord” och löften om ”en gemensam framtid”... Visserligen kommer någon även att ”ha stora förhoppningar på mig”... vad nu det innebär... Är väl själva den att det alltid ska ställas motprestation för minsta lilla... haha.

Se så munter jag vart helt plötslig, och det enda som fattades mig, förutom bio med godis, var något att äta och en meditativ stund med firrarna, vilket i och för sig innebar att jag glömde av Grimm.

Av Soffan - 17 november 2011 18:56

Är rädd att jag har ett osunt förhållande till bio. Tänkte en kort stund nu på kvällenom jag inte skulle kila iväg o se en film... men... näää... för jag har godisstopp... och då är de värdelöst att gå på bio. Suck... Så nu kommer jag säkert att missa även den här filmen på lokala biografen. Det osunda förhållandet har naturligtvis inget med själva godiset att göra... Får väl titta på Grimm ikväll istället.

Ska nog börja med att äta något, kanske kan det vara så att humöret är kopplat till hunger... Menar, så här kan jag ju inte ha det... det är ju fredag i morron... och snart helg och massor med tid att umgås med barn och barnbarn. Det är bara en sak, godisstoppet ska räcka längre än så... enl julplanen.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards