Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Soffan - 16 augusti 2013 22:57

Bra avslut är viktiga. Säterdalen igår och idag åkte vi buss. Barnbarnet håller mig sysselsatt. Så ja, det är ett bra avslut på en rätt lång semester. Men igår skrämde hon halvt livet ur mig när hon glömde hålla i sig när hon klättrade och trilla ner. Men efter ett par timmar och lite lek, mat och fika tog hon mod till sig och klättrade upp och åkte gula kanan själv.


Tror föresten att flexen fick sin första körning till hamburgerstället någonsin idag. Barnbarnet tar bussåkande på fullaste allvar och sitter bältad och ler stort hela tiden. Dagen till ära hade vi både dockvagn och dockbilstol med oss...


Är himla nöjd med nya cykeln oxå, men är en fegis, så testade stadscykling på riktigt först idag, på nya cykeln utan fotbroms, iförd cykelhjälm... hm, nån gång ska ju vara första gången. Gick så där. Korsningar är ju lätt att förutse... men va lite värre me annat. Kullerstenar o bilar o folk o lite annat som inte är helt pålitligt. Kommer att dröja innan jag läser/skickar sms på hojjen... haha. Innan köpet såg jag nämligen en "äldre" dam göra det...


Nu vet jag även hur enkelt det är att få köpa ny handväska - det är bara att spilla ur nyinköpt fiskmat i sin handväska, sen är den omöjlig att använda utan att det stinker... Men fiskarna lär väl bli glad, för maten alltså.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards