Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Soffan - 3 oktober 2010 21:49

Vem kan motstå drömrulltårta och sockerkaka? Eller vet ju att det finns dom som kan… men dit hör inte jag. Så det blev ”dietfusk” idag… och jag lovar att det var godare än svampsoppa… Men planen är fortfarande att minska något i omfång… men på ett långsamt och trivsamt sätt… utan att tacka nej till allt bjudfika. Och i morron är det ju kanelbullens dag, om jag inte är helt felinformerad...

Av Soffan - 3 oktober 2010 13:58

Blev varken de ena eller de andra idag… fullt ut. Snarare lite av varje och nu är ljudgrejset till tv på väg ut. Har jag inte på över två år lyckats* få fart på det då behöver jag det inte. Men vardagsrummet har fått en trevlig färgsättning som jag inte skådat på länge. Färgerna återges i naturlig färgskala… dom, dvs fönstren, är alltså nytvättad, de var sen de inte hände så mycket mer… eller balkongstolarna står i trappen men blommorna lever ännu. Och ja, både ork och lust tog lixom slut. Men eftersom vovven just kom på besök så tror jag att jag bryter för idag och tar en skogstur tillsammans med vovven. Kanske både lust och ork återkommer…

*lyckats betyder i detta fall; det har tydligen inte varit viktigt nog att koppla samman…

Av Soffan - 3 oktober 2010 11:11

Jag står inför ett vägval… ska jag tvätta fönstren nu i höst eller strunta i det till våren? Det kanske inte direkt är ett livsavgörande beslut… men ändock ett val att göra. Medan jag funderar ska jag ”avsomra” balkongen dvs. minibordet och stolarna ska ner i garaget i år, tror jag, och sen ska blommornas öde avgöras. Övervintras eller avlivas i komposten…? Tuffa beslut att ta idag alltså…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards