Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Soffan - 14 maj 2012 19:54

Projektet med att förvandla mitt sovrum till ett tvårsrum fortgår, men det ser ut att jag kommer att nå målet, snart. Det är bara det att varje gång jag närmar mig ett nytt målområde så dyker det upp en miljon små saker och papper som jag inte har en aning om var jag ska göra av. Den stora svarta plastsäcken... även kallad "det svarta hålet" är mig behjälplig när jag har svårt att ta beslut. Det lixom bara försvinner saker ner där och dom kommer inte tillbaka.

Men jag roar mig ju naturligtvis inte bara med att slänga saker... jag plågar ju vovven med mysig kroppsvård oxå. Varför skulle han klara sig undan, när jag har röda ögon efter att ha färgat fransarna? Så alltså myser vi och umgås och pysslar om varandra... allt för att få en "ledig" kväll att gå åt, utan att ligga i soffan o läsa bok. Nu kan det ju i och för sig vara så att grannarna hört att han nyss troligen var världens argaste lilla vovven... men kloklippning, de kommer man inte undan hur illa man än låter. Och vi har det ju rätt mysigt nu ialla fall, när läskiga klotången ligger i skåpet igen. Och nu har jag bestämt mig, trasiga gamla vinterskor ska slängas, även om de är vattentäta och har varit toppenbra i en massa år. Skor med heltrasigt foder åker ner i "svarta hålet" och på så sätt skapas plats för... andra skor.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards