Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Soffan - 10 augusti 2012 21:29

Köpte just en stor burk Ben & Jerry´s... men glömde att det är fullt i frysen. Vilken sabla otur...

Av Soffan - 10 augusti 2012 18:57

Snipp snapp snut, så var det kollektiva sommarboendet slut. Nu, alldeles precis nyss, har barn och barnbarn flyttat hem till sitt nya hus med allt sitt pick och pack. Vart så tomt här hemma att det nästan ekar. Hm... undrar vad jag ska göra nu då? Återerövra mitt sovrum som jag delat med världens goaste tvååring kanske? Men tror ändå gunghästen, garaget och duplolådan får stå kvar... utifall jag får svår abstinens. Önskar dem all lycka o välgång i nya huset. Kram på er!


Å, jaa, jag ska kraffsa klar stengången... ;)

Av Soffan - 10 augusti 2012 12:09

Men kors i taket! Det regnar, för minst andra gången idag, men de kunde ha vart värre... för solen har visat sig, flera gånger. Hade en liten sol med mig idag oxå när jag skulle försöka leta på någe nytt i klädväg till kalaset i morron, om jag kommer iväg, men vi tyckte så olika. Så det vart inget provat och inget köpt. Lite skoj var bara att hon vägrade gå ut innan jag betalat, så jag hade ett himla bestyr att förklara skillnaden på att bara titta och att verkligen handla. Ser annars ut att kunna bli en klädhöst med färger som jag gillar annars, orange och sånt... haha.

Men som sagt, nu regner det och lilla hjärtat, som steg upp fem i morse sover så gott i sin säng och jag pysslar om dotterns orchidér. Planterat om en och tvättat en i diskmedel, hoppas innerligt att den överlever min hårda behandling. Om inte annat så blev den ju i alla fall ren. Har fått nått skumt ohyra på några av blommorna... och tja, diskmedel ska man kanske inte använda, men "man tager vad man haver..."

Hoppsan, nu väckte jag lilla vovven oxå, men varför ska han sova och sträcka ut sig i soffan så inte jag får plats? Blir till att maka på sig... jag alltså, verkar det. Tar min bok med mig till annan plats, en mycket skönare, den bruna fåtöljen... Åh, föresten, undrar när min soffa kommer? Borde kanske ta ta i projekt "sälja soffa" innan dess i alla fall... Så vart det alltså mer att göra min sista semesterdag... men om jag tar det i samma takt som jag framkallat foton från semestern så är det lugnt ett tag till...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards