Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under juli 2009

Av Soffan - 24 juli 2009 10:34

Inspirationen flödar… och pryl efter pryl förbereds för den sista vilan… på tippen. Nu ska den gamla monsterstora vingliga blomman komposteras och alla små ”bra att ha kartonger” till julklapparna och annat bort… Om jag bara kan slita mig från Smallville… haha… Garderoberna smyger jag på en liten stund till. Har handlat kaffe… inte illa va… och kakor utan E… utifall någon förstår min belägenhet och känner en omåttlig lust att vara dagens hjälte och hjälpa till att skruva och lyfta…  

Av Soffan - 23 juli 2009 22:22

Som ängel kom P med släpvagn och räddade mig från tvättstugan så nu sitter jag här och tittar på tre platta astunga paket. Dom ligger mitt på vardagsrumsgolvet och går inte att osynliggöra på annat sätt än att montera dem. Vilket därför får bli morgondagens projekt. Är lite för sent nu, tror inte grannarna är lika entusiastiska över mina garderober som jag är, och jag är lite för mätt i magen oxå. Hann med rena rama Tacobuffén hos mamma och brorsbarn innan jag var hemma igen hos mina platta paket. Men i morron… då jäklars ska dom monteras… men nu ska jag rädda mina balkongblommor från en otrevlig drunkningsdöd… är väl själva den att det ska regna hela tiden… Sen är det dags att leta ut en ny bok ut "att läsa högen"... En kvinnas resa av Agneta Sjödin, vilken för övrigt var trevlig och inspirerade läsning, är utläst sen några dagar... och med nya läsglasögon är jag redo för ny bok...  

Av Soffan - 23 juli 2009 13:43

Hoppas hoppas att P kommer och räddar mig från askungesysslorna snart… tvätta är inte och kommer aldrig att bli kul. Fast de är väl i och för sig roligare än att ta reda på den torra tvätten. Nu förkommer det inga strykningar eller så i mitt hushåll, men allt ska ju ändå in i näst intill obefintliga lådor och garderober… så snälla P kom snart så vi kan hämta hem mina garderober… så ska jag fylla dem med trådbackar och annat som underlättar även den rena tvätthanteringen…

Av Soffan - 23 juli 2009 10:40

Solen skiner lite grann men det är regnfuktigt… och det är skumt väder inne. Eller då heter det kanske inte väder… oavsett vad det kallas så har jag inte behövt vattna mina blommor inne på hela sommaren… De stackare som vanligtvis är väldigt törstiga hann dö innan jag upptäckte att jorden aldrig torkade. Dom drunknade… stackarna. Det är i och för sig säkert skönare ute men jag vill inte riskera att möta på militanta ”ogräsbekämpare”… dvs jag väljer att stanna inne. Eller inte riktigt… tvättunnan påkallar uppmärksamhet… den är visserligen tyst.. men vägrar svälja fler handdukar, strumpor och annat jag vill gömma i den… Tvättdag alltså… åhh… va roligt…

Av Soffan - 22 juli 2009 09:23

Ommöbleringen i garaget var tydligen inte nog igår. Blev informerad av granne K att han minsann hade storstädning i klädkammaren… Dvs det minerade området som ofta finns bakom en, vanligtvis, stängd dörr… Risken för fallolyckor är överhängande i dessa områden… men jag har själv funnit ett sätt att överlista tyngdlagen där inne… ibland. Därför valde jag att inte inspireras av granne K och därmed utsätta mig för fara… utan jag gav mig på utmaningen att finna ett videoband som jag spelade in för säkert tio år sen.. från tv… Efter nära en timmes letande och sorterade, på en begränsad yta, fann jag bandet jag sökte. Är lite lätt fixerad av vulkaner just nu och till helgen ska de därför bli många timmars studier i ämnet, vulkaner…

Av Soffan - 21 juli 2009 22:12

Kupolen med närområde gör nästan aldrig en besökare, som är driven att spendera pengar, besviken. Inte mig heller, idag… Garderoberna är bokade och väntar snällt tills dom blir hämtade, M som följde med fann det hon sökte och att vi sen dribblade grymt på McDonald’s gjorde resan bara roligare… Men efter så där många intryck… har ju semester… krävdes lite vila, så det fick bli en vända till skogen. Utvilad och mätt på en och samma tur är inte så dumt. Orkade ta en vända i garaget tack vare det. Börjar bli dags att samla ihop allt jag har spritt ut… i andras garage. Och då kan det ju vara bra att skapa förutsättningarna för det i mitt eget… innan.

Av Soffan - 21 juli 2009 08:30

Ny dag – nya butiker att förbruka slantar i. Det är dags för ”dyrshoppingdagen”… ska leta lämpliga garderober till ”hatthyllegluggen” i hallen. Innan hösten är här ska alla vantar, mössor, halsdukar, raggsockor och jackor i alla varianter befinna sig på ett och samma ställe, i hallen i garderober… Det är planen i alla fall. Önska mig gärna lycka till… har ju så svårt att bestämma mig... haha....

Av Soffan - 20 juli 2009 15:48

Har funderat lite mer över min nytapetserade hall, den som inte går att möblera. Ska nog inte möblera den heller. Ska leta fram en gamla stringhylla eller köpa någon ny variant och sätta upp i stället. Skulle vara skönt att ha golvet fritt från möbler. Inga fler bollar eller dammråttor under köpmansdisken… Nätverkskabeln ska också undan någonstans… fy va trött jag är på den. Dumma gammeldator som vägrar fungera trådlöst…

Har i alla fall löst problemet med alla sunkiga kassar som jag källsorterat plast i… det fick bli en Knodd från Ikea i stället… en käck gräddvit plåthink på 40 liter… ska väl räcka ett tag i alla fall.

Om jag sen också hade varit en sån där riktig bloggare med massa ”hemmahosbilder”.. då hade ni fått se hur fint de blev… i köket med plåthinken och då hade jag nog visat fina vasen med blåklint också… som dottern och jag tjuvade från en åker när vi va på utflykt.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards