Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under maj 2009

Av Soffan - 21 maj 2009 17:44

Finns inga ord; jag har spillt choklad i min vita soffa… men så kan de gå när man ligger o läser o äter godis samtidigt. Snuva och inneliv medför ett ökat bokläsande, en syssla som jag gillar, men slarvat med länge. Nu är i alla fall första förkylningsboken utläst och det är dags att ge sig på nästa. Väljer mellan ”Låt den rätte komma in” och ”The Dirt” om Mötley Crüe. Fast jag är piggare idag, så jag har hunnit sitta ute och käka glass också. Den lokala butiken hade en sån trevlig liten låda med fyra glassburkar i med olika smaker. Och vem kan motstå nått sånt… Nu vill jag bara göra klart att jag inte drog i mig fyra burkar själv utan delade rättvis med kaffesörplande grannen K. Jag frös dock in rätt snart… solen skiner men värmen är försvunnen…  

Av Soffan - 20 maj 2009 11:26

Befinner mig fortfarande i en värld av snytpapper och hostattacker. Så på grund av mitt smittsamma hälsotillstånd var jag inte riktigt ”välkommen” på brf-årsmötet igår kväll. Men om jag är rätt informerad är jag att betrakta som omvald ordförande. Så det blir till att driva lite projekt igen… förstora ”fågelholkarna” denna gång, hoppas jag. Har en känsla av att stamrenoveringen förra året var mer okomplicerade än vad vi har framför oss. Har lyckats jobba lite idag också… möten på hemmaplan är perfekt samtidigt som vi har halvdag på kontoret… Missade visserligen räkmackan… men men… det mesta smakar lite konstigt än så det fick gå utan räkor idag… Men jag har i alla fall inte ögoninfektion, som vissa andra… Kram på dig…

Av Soffan - 18 maj 2009 20:12

Snytpapperna yr idag. Gårdagens upplevda tillfrisknande gick snabbt över. Har inte haft så ont i halsen sen innan mandlarna försvann… och de var ju ett tag sen… Men inget ont som inte har något gott med sig… glass… man får äta glass i stora lass… Det är dock dålig ekonomi i att vara sjuk och så kommer det massa snuvbaciller på tangentbordet… äckligt. Men det kanske går att spritsanera hela datorn, eller? Ska fråga it-ansvarig om det sen, när jag klarar att infinna mig på kontoret igen... Det är lite svårt än så länge, ser lixom inte så mycket genom snytpapperna. Men i morron kanske... Åhh, höll på att glömma…stor kram till lilla M som idag fått räls och som också får äta glass.

Av Soffan - 17 maj 2009 18:54

Är så himla nöjd med dagens dagsverk, även om jag är en smula dammig. Dottern dök upp i morse, i samma feberklena skick som mig, så det kvittar om vi smittar varandra. Under dagen har vi, mellan ”panodilvilorna” och fikastunderna, tagit oss igenom massor med gamla prylar och klädkartonger som vi sparat i olika gömmor i åratal… Verkar som om feber och allmän klenhet är framgångsrecept för lyckad garderobs- och förrådsröjning. Så finns de nån som t.ex är sugen på ett par justa håriga moonboots… då vet jag var det finns…

Av Soffan - 16 maj 2009 10:05

Vi hade namnsdag igår, barnet och jag. Grattade henne med en bukett rosor i "blåbäromjölkfärg"… Det är inte samma bukett, men färgen är densamma… så fin så...

Av Soffan - 14 maj 2009 20:28

Var föresten i stora huvudstaden häromdagen. Ögonblickligen när jag steg av tåget så påmindes jag om varför jag inte bor där utan här… Jag håller inte samma tempo. Redan på väg mot tunnelbanan till tåget som jag ska ”hinna” med… den blå linjen allra längst ner i underjorden, blir jag om sprungen… eller ”omgådd” av riktiga ålderspensionärer… med käpp och handväska. Fan det kommer ju ett nytt tåg var 6 minut eller nått sånt, så varför stressa? Fattar inte hur man kan få benen att röra sig så snabbt heller för den delen… Är helt övertygad om att det är ohälsosamt… för mig. Trivs ju bäst i lagom tempo, sovmorron och flextid är mer min grej…  

Av Soffan - 14 maj 2009 17:04

Blek, spänd och totalt oförmögen att slappna av… Men nu är det gjort och av bara farten tackade jag ja till en Havrix också… Så nu ska jag klara mig 25 år på den vaccinationen i alla fall. Sämre är det med fästingvaccinet… Ska dit om en månad igen och ta spruta nummer två. Så för att inte ”glömma” bokade jag omedelbart en ny tid. Men det är ju jättelänge dit. Så just nu är allt läskigt glömt och jag sitter här stolt med ett Muminplåster på armen… och håller tummarna för att jag ska slippa allt i biverkningsväg… i annat fall kanske jag begåvas med influensaliknande symtom i morron… Men de är då de…

Av Soffan - 11 maj 2009 16:45

Helgen har inte bara varit fylld med långväga utlandsbesök, fikakalas och marknadsgodis. Den har även innehållit en och annan fästing. När vi pratade om det på jobbet så hävdade jag bestämt att jag heller umgås med ormar än fästingar… o så är det… Sen har jag en kollega som hävdar att fästingar bara är en myt… tror minsann jag ska samla dem i burk och ta med till honom… problemet då är väl bara att de äter på varandra innan jag hinner få med dem till kontoret… äckliga kryp…

Åhh.. nu har jag beställt tid för vaccination mot TBE men det är fortfarande ingen som kan berätta för mig om man kan få Borrelia flera gånger… lite dyrt va de oxå...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards