Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Soffan - 22 maj 2010 20:18

Strykjärnet liksom sågen nyttjas, som vanligt, när det är lördagskväll och… nää… det där var inte riktigt sant. Men det verkar som om orken ofta slår till just på lördagskvällar. Kanske är det ett resultat av den sockerchock jag utsätter kroppen för med mitt lördagsgodisätande. Oavsett så sitter det nu i alla fall nya fina vita hissgardiner i sovrummet oxå…

Kom just att tänka på att det kanske är ärftligt, det här med gardinbyten och fönsterpysslande, för jag minns många sena sommarhelgkvällar på balkongen med pensel i handen då mamma kommit på att det skulle kunna vara fint med annan färg på nån gardinstång…

Just ja, sågen, gardinstången va lite för lång... och nu har jag spån i hallen... men fint i fönstret... 

Av Soffan - 22 maj 2010 18:19

Många bord och bänkar har idag burits ut i solen och med bänkarna kom även grannpensionärerna… så idag har nog grannen K och jag samlat en ansenlig mängd ”godgrannepoäng”. Och när ändå bänkarna var på plats var man ju bara tvungen att inviga dem med första uteglassen för i år.

Av Soffan - 22 maj 2010 09:44

Hm… är lite fundersam över var fredagskvällen tog vägen. Låt se nu… jag kom hem, vilade, läste lite och somna… missade fredagsmys med godismat. Men det är väl bara att bita ihop och reparera skadan idag genom att hålla mig vaken i alla fall tills det är dags för lördagsgodis… och Merlin…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards