Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Soffan - 30 januari 2010 09:14

Ledig lördag och inget att göra… hm… undrar om jag ska göra en samhällelig insats idag… typ räkna fåglar vid fågelbord. Nu har jag ju i och för sig inget fågelbord. Men det finns det ju andra som har… och jag kommer verkligen att vara en tillgång i räknandet… E ju rätt skarp på fåglar… Har ju tidigare skrutit om min förmåga att skilja på kråkor och kajor… och sen har jag koll på svanar, skator, tranor och domherrar… och lilla vovven vet hur sädesärlor ser ut… Blir nog bra det här – känner verkligen att jag är en naturlig begåvning. Undrar varför jag aldrig tidigare ägnat mig åt fågelskådning… hehe…


Men först kanske jag ska äta frukost så jag får full prestanda på tanke- och upplevelsekontoret igen. Eller kanske bara vända tillbaka till den varma sängen och låta fåglarna picka frön bäst de vill idag… det är kallt ute och snöar gör de oxå.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards