Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Soffan - 28 maj 2011 22:49

Kan inte sluta att tokle åt den fina och helt underbara boken som dottern skrivit ihop åt mig, om mig... träffande och ja, vad ska jag säga, hon känner mig väldigt väl, på ett både dråpligt och kärvänligt sätt. Om jag någon gång känner mig tveksam inför något, vad det än må vara... då ska jag läsa boken och genast kommer jag att få klarhet och bli varm i hjärtat. En morsdagspresent att glädjas åt med andra ord och den tillsammans med god mat, lite varstans, och ett fint foto på G, gav en perfekt dag... hela dan, från morgon till kväll. Så stort tack till M, G, P och B...

Och i morron, då ska de firas en annan ”morsdag”... och en brygga ska hämtas... och ett paket ska lämnas. Finns därmed goda förutsättningar för en ”god” och trivsam dag i morron också... Men tills dess... sov så gott och dröm sött...

Av Soffan - 28 maj 2011 19:47

Hemma-tv-kväll en lördag kan innebära att Top gear är de "bästa" programmet på de kanaler jag har tillgång till...

Av Soffan - 28 maj 2011 16:04

Skinktoast på McDonald’s är frukost... en god frukost faktiskt... Sen är de ju inget fel på grädd- och marängtårta me Daimkulor heller. Far är firad och de mesta vi gav gick att äta... Så otippat... haha. De små kycklingarna var ju naturligtvis sötast i världen, G gillade hönorna och P fick jobba lite. De var en bra dag tidigare idag i skogen alltså...

Men strax är soffslappandet över... måste klä mig lite fint... för nu är det min tur att bli firad, en dag för tidigt, men spela roll... mamma e man ju alla dagar... o mormor oxå för den delen. Nu e jag strax redo...

Av Soffan - 28 maj 2011 09:06

Har släppt frustrationen från igår över fjärrvärmen och avgrävda gator, hade egentligen en lösning på problemet redan en nanosekund efter att jag fick den inofficiella informationen, men man kan ju inte lägga sig platt för stora grävmaskiner omedelbums. Eller hur? Men de var igår... idag är de kalasdag och så ska vi ju hälsa på nytillskotten. Dom lär vara många... Men innan dess måste det bli ett besök på skafferiet... om inte någon vänligt själ plötsligt bara skulle uppenbara sig här med helgfrukost åt mig...

Frukost föresten, vem behöver frukost när det kalasdag med fika...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards