Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Soffan - 31 maj 2011 21:36

Regn är bra, fågelbajjorna på bilen försvinner om det regnar tillräckligt mycket och får väl ses som ett både billigare och miljövänligare sätt att bli av med fågelskiten än en tur till tvätteriet vid macken.

Tv packade föresten ihop en stund också... det blixtrade rätt bra ett tag... men är på gång igen... och jag har svårt att fokusera på det jag skriver just nu... tittar samtidigt på Kunskapskanalen och Tema: Pop och Politik: Hårdrock. Intressant... men nu tog de slut... Och vad återstår då? Jo, disken... och det kändes ju så där lagom skoj. Men å andra sidan är det ju rätt äckligt att diska i kallt vatten i morron. Alltså... diska och sen ta boken och dra sig mot sängen... om jag inte ska... näää... inte idag. Ska hålla mig till planen... läsa och sova... och förhoppningsvis vakna imorron pigg och utsövd och på strålande humör... jobba lite och så ett möte och sen en till grej och sen är det långhelg... och ändå bara onsdag.

Av Soffan - 31 maj 2011 18:07

Har haft en hård mötesdag idag... har levt rövare och styrt och ställt. Men samma grop kan grävas igen, och ska så göras, en annan dag. Men det ska jag inte fundera på nu, ska istället fundera över om jag ska flytta bilen innan det blir dunderåskväder. Eller om det redan är för sent... Har ingen lust att bli genomblöt, men det verkar låta mer än det plaskar... så får det bli. En bilflytt alltså...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards