Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under mars 2012

Av Soffan - 12 mars 2012 13:30

Min uttråkning har passerat alla tänkbara gränser... skällde just ut soppåsen för att den trillade ner i slasken, två gånger, men kom snabbt på något att be den om ursäkt för, för det är iaf bättre att det är plastiga soppåsen som blir blöt utifrån och inte äckliga kompostpåsen, den som ska förmultna, nån annanstans... Suck, snälla, låt mig bli piggelin igen, inte för att jag tror att dom verkligen behöver mig på kontoret, men nån måste ju störa ordningen där oxå... fast det kommer många mail hela tiden...

Det enda positiva annars med att inte orka röra sig utan bara ligga still är att jag läst en massa böcker, men inte en enda av de tidningar jag samlat på hög för att läsa när jag är sjuk... Dom verkar aldrig blir tillräckligt intressanta... även om dom både är dyr, blank och fin.

Av Soffan - 11 mars 2012 10:57

Lilla hunden verkar tro att jag håller på att dö varje gång jag hostar, så han punktmarkerar mig. Ett tufft jobb som han har tagit på sig och som har resulterat i en klämd tass i toadörren, trampad på en annan tass och bollnäsfil i pälsen. Han ber nog till alla tänkbara och mindre tänkbara gudar och vädjar om ett tillfrisknade, helst redan i morron. Men jag är inte så säker på att det går i uppfyllelse... Förkylningen har idag nått fas, huvudvärk, förutom hostan och snuvan då.

Av Soffan - 10 mars 2012 15:38

Min bisittare tillika expertkommentator och goda vän M kommer inte att bistå mig i häcklandets ädla konst ikväll i samband med melodifestivalen, för hon jobbar. Känner mig lätt vilsen... men jag har i ändå vågat mig ut och ner till skafferiet för att införskaffat gottis till kvällen. Kunde knappt prata och ser ut som om jag gråtit den senaste veckan... men nu har jag choklad hemma. Provar ny sort, med salt. Den lär ska vara godare än de andra... men får väl se. Spelar nog föresten inte så himla stor roll hur nått smakar... jag känner ju inget alls just nu av smaker. Hoppsan, inte sant, kände minsann att det var urläbbig purjolök i maten jag åt nyss...

Av Soffan - 9 mars 2012 11:58

Det har tagit fram till nu att fundera ut några positiva saker idag... men så här är det; jag har inte ont i halsen och därmed inte hög feber, jag har god aptit vilket i och för sig kanske inte borde räknas till något positivt... men posten plingade just på dörren och lämnade en bok jag väntat på ett bra tag. På den mindre positiva sidan hamnar hosta, frossa och öm kropp. En till positiv sak är att ingen kan tala om för mig att jag är gnällig just nu... haha. Och just ja, jag har antibjudkakor i kylen, från Subway... precis såna som man behöver när man e lite kinkig.

Av Soffan - 8 mars 2012 22:16

Frossa... hm... ser inte så ljust ut inför morgondagen. Men... det är många timmar att sova tills dess. Och ont i skinnet, de kan man ju ha ändå... hosta oxå.

Av Soffan - 7 mars 2012 21:40

15:03... motivationen att åka buss har nog aldrig varit större...

Av Soffan - 6 mars 2012 21:30

Aldrig trodde jag väl att jag skulle få uppleva en skärmbild med "varningsflagg" och pipljud hos polisen när jag skulle byta pass... men de fick jag - men turligt nog fick jag ett nytt pass, ändå, trots allt.

Men de var bara början på en trasslig dag, fortsatte några minuter senare, efter passincidenten, till P & L-festivalens nya kansli för ett trafik- och områdesmöte... och som alltid, trafik- och broproblematik. Alltid ska det vara broar som krånglar och ställer till det. Kul föresten att de bokat in Rihanna...

Av Soffan - 5 mars 2012 11:59

Ny vecka - nya uppdrag... men mindre spänning, än så länge. SM-finalen i lördags vart till ett silver till ett gäng jätteduktiga Kalstadstjejer. Stort grattis till dem alla… :)


Men innan idag så var det en söndag också, en söndag som började tidigt. Vaknade med ett spjång då blivande tvååringen högljutt uppmärksammade mig om sin prekära situation. Hon hade bråttom upp och hade sen massor att styra och ställa med. Det kostar på att roa någon annan när ögonen knappt går att öppna. Att jag var trött, de skyller jag den lilla söta musikspelande grannen för. Jag hyser agg gentemot allt som låter illa när jag vill sova, och lät det gjorde det tidigt tidigt på morron, natten innan… lilla hunden vaknade dessutom och trodde de var morgon. Jag hör ingen musik, bara ett evigt monotont dunkande, eftersom basen får det att låta som om jag har en dunkande fiskebåt bredvid sängen. Hade oxå en del olämplig smsordväxling i samband med detta som är bäst att glömma. Men de var helgen det...


Idag är det måndag igen, och då passar jag på att bjuda kollegorna på doften av gräddstuvad lever, igen, men idag peta jag i mig maten snabbt, för att sedan dra mig tillbaka in på rummet igen. Tänker inte stanna kvar och höra till klagosången om hur illa de luktar, ända ut i korridoren... utan sitter på säkert avstånd och lyssnar till muttrandet istället... hehe.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards