Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av Soffan - 19 juli 2013 10:22

Satt nyss i soffan och slappade och tittade igenom gamla Hedemorabilder på en fb-grupp och hamnade i en diskussion där min fd arbetsplats, eller en av dom, avhandlades, så nu måste jag ta mig en tur upp på stan. Ska kolla läget och räkna butiker, för jag tror dom har fel... Arvis Lek o hobby bör ha legat där idag King Surf Tattoo är, tror jag, och inte där det idag är en blandbutik som har "allt" för där låg nog Hans o Greta... För åt andra hållet var det en handarbetsaffär och idag är Singer där... och ett till steg åt obs inte höger, utan natruligtvis vänster... fanns eller finns Lås-Pelle som fixar våra lås och dörrar. Men som sagt, Utan spaning - ingen aning...

Av Soffan - 19 juli 2013 09:24

Fredagen, den första av fem, är inledd. Gick ut hårt redan innan åtta med att dammsuga och skaffa mig ett stiligt blåmärke på smalbenet. Men nu är i alla fall halva hemmet dammsuget och vinterskorna på sommarvila, i sina kartonger, JA, jag spar kartongerna... hm. Praktiskt ju. Så med tanke på skorna så är jag ikapp, nästan, eller har i alla fall hunnit ikapp med våren/sommaren till tiden till när snön försvann. Och med tanke på att jag skippade vårfönstertvätten så när som på ett fönster så ligger jag rätt bra till i tid. Att jag sen har hunnit skrapa lacken på bilen, det får väl ses som en... tja, idiotiskt onödig bonus för en annars bra start på en bra dag, trots att det är stormigt ute och solen är väck.


Men måste erkänna att det gör jäkligt ont i smalbenet. Det vart ju ändå bara en ynka liten bula o pyttelite blodvite. Men det är inte femton par skor i hallen längre, inte på dörrmattan i alla fall. Så kanske jag inte stukar nån fot eller snubblar mer där. Deppar lite över bilen oxå, var så himla onödigt, men fick ju ur bokhyllan ur bilen och de va ju jussom de som var meningen.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards