Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Soffan - 7 januari 2015 17:20

Öh... CSN... känns som om jag har betalt i 100 år - har troligen fått ett så kallat "evighetslån", som aldrig blir färdigbetalt pga att det smygfylls på från någon annan skuld i nån annan dimension. Det bara surar varje eviga månad och nyper pengar från kontot. I all evighet! 

Av Soffan - 7 januari 2015 16:56

Är upprörd... HUR tänkte man på skafferiet när man bara så där helt plötsligt slutar sälja oskuren vörtlimpa me russin? Fattar dom inte att man måste trappa ner konsumtionen efter en långledig period med daglig russinmacka, gånger två, minst? Surar som tusan, men troligen är ett tvärt slut ändå det bästa... 


Nya "Soffasängen" är monterad och sovklar, nästan. Fattas en enda liten uslig skruvmojäng. Men den ska jag fixa om nån dag, har turligt nog, som sagt, inget med sovkomforten att göra, men ska nog oxå byta en av madrasserna till en fluffigare variant och det har ju med sovmyset att göra. 


Å sen de där me att börja jobba igen... suck. För fy va ruggigt de va att stå o vänta på bussen i snöstorm... behöver jag berätta att bussen dessutom var jättesen... blir ju så när alla jullediga absolut just idag ska fylla på sina resekort första dagen de reser igen efter tidigare nämna ledighet. 


Men - gudskelov o tack för flextid och eget ansvar, dvs kom sist till kontoret och gick nog hem först. Eller gick o gick, fick skjuts hem till dörren. Gillar verkligen att mjukstarta... dessutom har jag en mycket spännande bok att ägna mig åt här hemma. 

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards