Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg under februari 2010

Av Soffan - 22 februari 2010 21:10

Nu har det åtgått nära två timmar för att lista vad som är tristast att göra hemma… har ingen färdig lista, men bädda rent skulle ligga högt på tristlistan och det är just det som jag försöker skjuta på genom att fundera över listan. Problemet är bara att nu börjar jag bli trött och sängen är fortfarande obäddad. Det är påslakanets fel, för det är värst… och det som ska i nu är ändå inte ett Høje med hålet på långsidan utan ett allra högst ordinärt med hål på kortsidan…

Av Soffan - 21 februari 2010 21:01

Det kanske inte är något att känna sig nöjd över… men jag har lyckats undvika alla ”måsten” idag… allt från att äta nyttigt till att tvätta… Men jag har istället hittat julgodiset jag gömde i mitten av december, käkat våfflor i massor och skuttat i snödrivorna med lilla vovven. Kameran hade jag med mig men det är ju så kallt ute att fingrarna krampar innan jag får till några bra bilder som inte är fryssuddiga… Skulle ha lättare att acceptera snö och vinter om det bara inte var så kallt hela tiden...

Av Soffan - 20 februari 2010 16:34

Slappislördag blev loppislördag, utan fynd, inte ens en enda bok blev det. Har olästa så jag klarar mig ett tag... Läste däremot just om väder, på nätet… Men va då? Polskt oväder…? Trodde vi hade ett vanligt traditionellt svensk vinteroväder med tillhörande snö och blåst. Bara lite jobbigare… och att det tillsammans med kommunala och statliga besparingskrav som för t.ex bilister skapat en trafiksituation som är värre än vanligt, men fortfarande svensk oväder, och för att inte tala om de stackars kaninerna på utställning som fick ett tak över sig, kanske oxå bara för att kommunen gjort snöröjningsbesparingar. Men det kanske är som med influensa... det låter bättre/värre om ovädret kommer utomlands ifrån… 

Av Soffan - 20 februari 2010 10:17

Lördag och massor med ärenden att göra… egentligen. För efter morgonpromenaden med lilla vovven bestämde jag mig för att inget var viktigt nog för att gå ut igen. I alla fall inte innan vovven tycker det är dags igen eller om lördagsgodisbegäret slår till hårt och skoningslöst innan dess. I stället för att göra det jag borde ska jag istället ta reda på varför den nyligen ”adopterade” fåtöljen eventuellt kommer att bli hemös… men innan de bara slappa en stund till i soffan... under filten…

Av Soffan - 19 februari 2010 22:37

Det är alltid lika kul att få dela goda nyheter och glädjas med en vän... Känner mig riktigt entusiastisk... trots all snö och oväder. Nu var jag dock orättvis mot en som verkligen gillar snö… lilla vovven. Men just nu ligger han o gottar sig på gamla skinnfällen och tittar sömnigt på mig. Ser ut som om han tänker… Gå o sov… jag är trött…

Av Soffan - 18 februari 2010 21:11

Undrar om ett byte av toppbild till en solig vinterbild kan få mig att inte deppa ur helt om det är kallare och snöar mer i morgon? Är inte säker men det är i alla fall värt ett försök… I annat fall får jag försöka med nått annat. Köpa en ny mobil eller nått annat… en begagnad fåtölj kanske… eller bara vänta tills det är lördag och frossa godis. Men först ska jag ju naturligtvis glädjas åt att det är fredag i morgon…

Av Soffan - 18 februari 2010 07:31

Snö, snö, snö och till helgen mera snö... Kommer att bli svårt att vara "snäll" idag. Har ju redan skottat balkongen för denna säsong och fått ner snö i skorna än någonsin och vinter-OS är ju på en annan kontinent... Tycker det räcker nu... men... hellre snö än fästingar...

Hm... att det ska vara så himla svårt att sura fullt ut...

Av Soffan - 17 februari 2010 21:10

Om man haft tafflig mat med sig eller ingen alls kan en enklare socialantropologisk studie under eftermiddagsfikat vara både stimulerande och underhållande. Speciellt om man har förmånen att har tillgång till kombinationen ”ett gäng kollegor” och en nersullad superäcklig och kladdig kompostpåse som ingen vill se men ändå måste begagna sig av. Även om det nu inte var så snällt att roa sig på andras bekostnad så ”betalade” jag det med att ta reda på klägget… med vår vd som hantlangare… Men i morron ska jag testa att jobba istället för att studera komposthanteringen i fikarummet...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards