Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Soffan - 12 februari 2011 20:27

Det gick att ”tänka” bort dammsugaren… för nu är den borta och det obehagliga luddet på golvet är också borta. Känner mig riktigt nöjd med dagen… likasom med mitt kvällsmums, fruktsallad, kan väl inte bli mer c-vitaminnyttigt, tror jag. Sött och gott… men har en påse Kinapuffar på lut också till kvällsläsningen. Är lite orolig att den ska bli gammal… Men att en påse Kinapuffar ska bli gammal är troligen mer att se som en rent hypotetisk tanke eller oro…

Av Soffan - 12 februari 2011 09:42

Kollade just ut genom fönstret… och taket på skafferiet ser ut som en gigantisk gräddtårta. Snön har drivit runt och ligger i jättefina gräddiga mönster… men nu var de inte tårta som jag skulle tänka på utan dammsugning…

Av Soffan - 12 februari 2011 09:32

Om jag nån gång framledes hävdar att jag aldrig själv laddat hem musik, då ska jag påminnas om detta som nu följer, nu har jag gjort det… visserligen fick jag det, det var lixom ett erbjudande från ”The Strokes”… gratis… typ present… men ändå… och ja, jag lyssnar fortfarande på dom. Annars så kraxar jag mest, men hoppas innerligt att jag hinner hejda snuvan från utbrott genom att hålla högt tempo igen. Gårdagen med tårar och en känsla av utmattning är nu förbi, botades med en fika hos dottern och en påse kinapuffar, så snuva gören sig icke besvär förens längre fram i tiden. Men helst inte under semestern heller… Sådär ja, frukosten är överstökad… och dammsugaren har ett sista uppdrag för dagen, gav upp innan allt var klart igår, nu är det bara vardagsrummet kvar. Och så måste jag plocka upp de badande blommorna ur diskhon… och limma klar en scrappgrej och naturligtvis läsa en liten stund också… och allt det innan jag lämnar hemmet idag… trots att solen skiner.

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards