Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 7 september 2014

Av Soffan - 7 september 2014 18:24

Inser plötsligt att min snuva fått mig att "döstäda". På det hela taget ett bra... eller vad man nu ska kalla det, det slängs grejer/papper i alla fall. Påminner lite om förrådsstädningen för några år sen då, flaskhalsen, det gamla 60-talstältet mötte sitt öde på tippen. Så ja, det är kanske ändå en släng av "rensa i röran med feng shui"... boken som jag läste - sen lånade ut - och totalt glömde budskapet i, tills idag. Trist bara att orken inte finns... och hm... modet, att slänga/sälja de jag inte vill ha/behöver. Finns nog inget som inte kan komma till nytta, nån gång. Suck. 


Vill föresten inte vara hemma här överhuvudtaget, känner att jag egentligen behövs någon annanstans... men smittas man, då får man stanna i karantän. 

Av Soffan - 7 september 2014 10:43

Gnäller o klagar... har så urbota tråkigt att jag smäller av. Är klen, men inte tillräckligt febrig för att sova och samtidigt orkar jag inte med mig själv. Vill inte vara snuvig nu, vill ju träffa barnbarnen... och vara ute i det skapligt fina vädret. Men jag gör mitt bästa att förvalta innetiden på bästa sätt; sorterar skolpapper... Högen jag befinner mig i nu är tidsmässigt nånstans på 70-talet.


Kan inte annat än att le när jag läser pappret med skolans ordningsregler som vi fått i skrivuppgift. Skulle dessa regler gälla idag, då skulle det i alla fall inte vara ordningsproblem i skolan. 


Hittade även uppsatsen, som i mitt fall bestod av... hm... en mening och en teckning, rörande OS i München -72. Minns inte riktigt, men jag har ritat en tyngdlyftare... så det måste i alla fall ha varit minst en sån som sköts då. Surt att erkänna; jag var nog väldigt "medel" i skolan och min handstil har inte utveckats sedan -73... inte min förmåga att teckna heller. 


Men tillbaka till nu; hunden sover, tvättmaskinen jobbar, jag inser att jag har sju gånger så många ljusbrickor som man nödvändigtvis kan behöva, mina snytpapper håller på att ta slut och jag har en helt underbara muffins liggandes i köket som bara väntar på att bli "fikad". 


Så på "attgöralistan" idag återstår; hänga tvätt, fika och fundera över vad jag ska göra med alla mina ljuspryttlar... och vila. Skulle heller inte vara fel om orken plötsligt även räcker till att dammsuga, men innan dess ta ner den avlida murgrönan från ampeln. Ser så illa ut där den hänger.



Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards