Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Soffan - 6 november 2009 21:56

Har inte bara haft en skoj dag i skolan idag… det har varit kalasdag oxå… Tror födelsedagsbarnet speciellt mycket uppskattade den offentliga skönsången… eller inte. Men det gjorde i alla fall lilla M och jag… Grattis stora M… och tack för presenten, den kommer väl till pass. Perfekt att få paket när man går på kalas… ungefär som fiskdamm när man var liten…  

Av Soffan - 6 november 2009 15:41

Hade glömt hur kul sånt här kan vara… att vara skolfröken på låtsas… Det funkade i alla fall på svenska, nästan. Måste nog dessvärre bättra på min handstil om den ska exponeras på vita tavlan fler gånger. Eller i vart fall ska jag nog bestämma mig innan för om jag ska skriva med små eller stora bokstäver… Tror faktiskt att mitt besök var uppskattat. Och jag hoppas att fler än den snabbaste innovatören tog till sig budskapen om att det är bra att resa kollektivt och att bära reflex… och att man kan göra det samtidigt, om man vill, men att det inte är ett måste…


Av Soffan - 6 november 2009 09:28

Uppe med tuppen och sen hände nått… klev i långsamhetsklister… eller nått sånt. Men nu är jag i alla fall redo att debutera som ”gästis” inför en okänt stor grupp sfi:are… Vet faktiskt inte ens om det går att genomföra informationen på svenska. Men de lär jag ju snart bli varse. Spelar väl heller inte så stor roll, hoppas däremot på fika eftersom frukosten blev mycket fattig… Får väl muta mig till det annars med reflexer...

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards