Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Soffan - 8 februari 2009 21:09

Om jag skulle drista mig till att summera och betygsätta helgen så har den varit klart över medel. Helgen inleddes med firade av ett födelsedagsbarn och med att äta massa god mat på den lokala puben. Blev ett visst överlämnande av presenter också… vilka kommer att leda till viss uppföljning senare. Sen dök en ”hälsapåsugen” M och Z upp. Himla kul och gamla playmobilcampingbilen kom till användning. Måste komma ihåg att leta på lite gubbar till nästa gång… Blev halvt en heldag för de blev fika hemma hos M/Z senare och då hade även lilla M, tidigare ägaren till campingbilen dykt upp och slog följe… Sen lagades det minsann mat här hemma. Stora M och jag grejade pizza av modell ”man tager vad man haver”, med lite hjälp från den lokala matbutiken. Av någon konstig, men trevlig, anledning dök lilla M upp även denna gång… Så här satt vi tre mätta förvirrade själar som fatta inte ett smack av vad som hände på melodifestivalen… men vad gör det när maten mättar och sällskapet är trevligt. Lyckades ju dessutom överlämna en försenad julklapp till stora M… Så tack till M/Z, M och M och vovven för en helg över medel….

Av Soffan - 8 februari 2009 13:48

Väcktes i morse av att ett fyrakilos muskelpaket hoppade på mig och nosade mig odiskret i ansiktet. Samma nos som plöjer genom snön och inhalerar mängder med snö… Det har snöat helt galet mycket i natt eller de snöar faktiskt fortfarande. Solen skiner och det är ett helt fantastiskt väder. Det har inte synts till någon plog än heller så vi pulsar fram i snön. Bilen syntes inte ens när jag fick för mig att ta mig dit och leta på den, inte lilla vovven heller när han plumsar ner i snödrivorna som blev när jag öste snö från bilen. Tänkte vara listig och flytta den till en plogad parkering. Men jag fastna mitt på platta vägen i snön… haha…  Tvätthögen har inte heller tagit knäcken på mig, ännu. Orkade till och med bära eller snarare släpa ner tre veckors samlande till tvättstugan på en enda vända. Kassen skapade djupa släpspår i snön. Men nu är tvättandet på gång, Askungen is back… ett litet tag i alla fall. Det är ju inte direkt kul att hemmapyssla alla gånger…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards