Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Soffan - 13 februari 2009 13:07

Situationen blev till sist ohållbar. Det gällde mig eller mögelosten. Någon av oss måste ut ur lägenheten… nio minus, sol och feber… Jag både vann och förlorade… osten är nu ute i komposten.. stackars dom som sorterar komposten…önskar att ni kunde se här att jag ber om ursäkt… Jag vart tvungen att ta mig ur soffan, klä mig för en polarexpedition, knalla ner för trappen med yrsel som resultat med den illaluktande gröna komposterbara plastpåsen i ett stadigt grepp. Dra ett djupt andetag, hosthost, hasta ut i snön till komposttunnan, snabbt in igen… hjärtklappning i uppförstrappan… och är nu tillbaka inne igen, välbehållen i min soffa med datorn värmandes på magen. Gnällde tidigare om att jag var uttråkad… men denna utflykt får stå för dagens dramatik...

Av Soffan - 13 februari 2009 10:33

Skulle någon kunna tänka sig att vara så vänlig att komma hit och rädda mig från en flera år gammal mögelost som bott i mitt kylskåp alltför länge?? Fick för mig att jag skulle bända den ut sin burk, då burken var fin. Vilket var ett dumt förslag och ganska gnidet då jag säkert aldrig kommer att använda burken. Speciellt inte nu efter att jag vet hur illa det luktat i den… trots snuva och allt. Hjälper inte att bo nära en butik när det är tomt i kylen i alla fall. Men nu har kylen ordentligt rensats på gamla innevånare… osten flyttade ut tillsammans med gammal sirap och tonfisk. Det är baske mig en prestation att få konserver att gå ur tiden….

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards