Utan spaning - ingen aning

Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Soffan - 28 mars 2009 21:54

Om årets mål är/var att "få en miljard människor att sända ut ett kraftfullt budskap till världens ledare genom att slå av lysknappen mellan klockan 20.30 och 21.30” Då låg vi risigt till på vår gata i stan om man bortser från alla mina 90+granntanter… Känner dock vissa tvivel om det var ett medvetet deltagande från deras sida i denna världsomspännande manifestation… eller om de helt enkelt har gått och lagt sig… Väljer att tro att de naturligtvis släckt mer sina lampor med vilje…

Av Soffan - 28 mars 2009 20:58

Hm… är nästan den enda som sitter i mörker i min pyttelilla del av jorden, vad jag kan se. Eller nä, den lokala matbutiken har släckt i fikarummet… Fast jag fuskar jag med… fiskarna har ljus i sitt hus… Tror jag ska ta mig en liten promenad runt kvarteret… är faktiskt nyfiken på hur uppmaningen om att släcka ner lampor efterföljs… Hoppas på att det är svart lite varstans....

Av Soffan - 28 mars 2009 10:40

Nu ska vi se… lördagsmorgon, ingen frukost hemma, flytande gurka i kylen som ”parat” sig med choklad jag skulle ha använt till något avancerat bak i julas… Snöar gör det fortfarande, men naturens inställning till det är att i alla fall bistå med plusgrader. Snön ser ut att smälta i samma takt som den faller ner. Vilket är uppskattat och ivrigt påhejat. Dagen skall troligen främst vigas åt nöjen, tvätthögen lämnar jag därhän, marknad får det bli och en och annan promenad… och en litenliten påse lördagsgodis…

Utan spaning - ingen aning


Skulle ha kunnat vara jag...

Några ord om inget

"LYCKA är den maximala överensstämmelsen mellan verkligheten och våra förhoppningar."

Dagens datum och klockan är:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards